Industria auto, la un an de la debutul pandemiei de Covid-19

Așa cum a fost preconizat încă de anul trecut, este dificil de estimat când pandemia de Covid-19 se va apropia de final, de aceea este prematur să luăm în calcul o întoarcere la modul de operare inițial. Cu toate acestea, industria auto își reia treptat activitatea, iar cifrele ne arată că măsurile de prevenție adoptate de producători au fost eficiente.
industria auto

„În ultimul an, am observat că dealerii auto au început să își adapteze activitatea, încercând să vină în întâmpinarea nevoilor clienților prin simplificarea proceselor de achiziții. În plus, pe lângă folosirea instrumentelor online deja existente, precum configuratorul mașinii, calculatorul de preț sau programarea unui test-drive, portofoliul de servicii oferit de către aceștia se extinde, astfel încât reducerea vânzărilor de autoturisme să nu îi afecteze foarte mult.”, a menționat Alexandru Stanciu, Manager, Tax, Mazars România.

Clienții pot apela acum la dealeri pentru întocmirea documentației pentru programul Rabla, înmatricularea autoturismelor achiziționate sau chiar livrarea mașinilor direct la domiciliul lor. Ne aflăm într-un context în care jucătorii din sectorul auto trebuie să identifice oportunitățile industriei și în același timp să facă față noilor provocări.

Industria auto și cererea accelerată pentru autoturisme sustenabile

La nivel global, există o presiune asupra sustenabilității sectorului auto în sensul limitării emisiilor de dioxid de carbon. „Reglementările UE impun producătorilor de echipamente originale (OEM) să reducă în medie emisiile la 95 de grame pe kilometru, astfel încât OEM-urile sunt supuse presiunilor de a-și alinia flotele cu reglementările în vigoare pentru a evita amenzile de neconformare.”, a menționat Dr. Christian Back, Global Co-Head of Automotive Sector, Mazars, Europa.

Concomitent cu aceste constrângeri, se nasc și oportunități comerciale. Ford, unul dintre cei mai mari producători de autoturisme din România, a anunțat deja tranziția către un viitor 100% electric în Europa. Oficialii companiei au declarat că vor realiza o investiție de peste 1 miliard de dolari în modernizarea fabricii din Cologne, Germania. Ford estimează că până în anul 2026, 100% dintre automobilele vândute pe teritoriul UE vor fi electrice sau hibrid, iar până în 2030 toate automobile produse în Europa vor fi electrice.

Chiar dacă în prima parte a anului 2021, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a scăzut, observăm că preferința consumatorilor pentru autoturisme „verzi” (electrice și tip hibrid) cunoaște o creștere importantă (cu aproximativ 26%, comparativ cu anul trecut, conform datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile – APIA).

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Bugetul Capitalei pentru 2021, lansat în dezbatere publică. Cele 10 proiecte principale

Enel X România instalează 25 de staţii de reîncărcare în centre comerciale din 12 oraşe

City Insurance va fi vândută unei companii din Olanda, I3CP

 

Adaugati comentariu