Încep lucrările la Autostrada de Centură Bucureşti – A0

Marți, 18 august, au demarat lucrările de construcţie pe tronsonul Vidra - Bragadiru, acesta reprezentând Lotul 2 din Semi-inelul de sud de pe Autostrada de Centură Bucureşti A0.Tot marți a fost semnat și contractul de execuție pentru Lotul 4 din Semi-inelul de nord.
DN 68A Margina - Holdea

La inaugurarea lucrărilor a participat, alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi premierul Ludovic Orban.

„Practic, astăzi încep lucrările pe primul tronson de autostradă de centură, din cele 7 tronsoane de autostradă care urmează a fi construite. Bucureştiul are nevoie de Autostradă de Centură, nu de astăzi, nu de ieri, de cel puţin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe Centura Bucureştiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic, necesitatea unei autostrăzi se impune, deja, de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic. Această Autostradă de Centură este vitală pentru Bucureşti”, a declarat premierul Ludovic Orban.

Potrivit acestuia, Guvernul ar putea semna până la sfârşitul anului toate contractele de proiectare şi execuţie pe cele 4 tronsoane de nord şi vor începe lucrările de construcţie pe toate cele 3 tronsoane din sectorul de sud.

Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret.

Execuţia sa a fost divizată în două mari părţi, Semi-inelul de Sud (km 52+070 – km 100+765), care include şi modernizarea actualei Şosele de centură a Capitalei (DNCB) şi Semi-inelul de Nord (km 0 – km 52+070).

Ambele secţiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”.

Autostrada de Centura Bucureşti. Semi-inelul de sud

Pentru sectorul de sud au fost semnate toate cele 3 contracte.

– Lotul 1 (17 km). Contractul, în valoare de 830,7 milioane de lei, a fost semnat cu societatea turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret. Termenul estimat de finalizare este trim. II 2023. Începând cu data de 3 octombrie 2019 a fost demarată etapa de proiectare. Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

– Lotul 2 (16,3 km). Contractul, cu o valoare de 750,8milioane lei, a fost semnat tot Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret. Traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5 unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersectia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăşti unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6.

– Lotul 3 (18 km). Contractul, cu o valoare de 830 milioane lei, a fost semnat cu Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading. Traseul ia direcţia nord-vest după nodul rutier cu DN 6. Autostrada trece la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La kilometrul 93 autostrada traversează CF 900 Bucuresti-Craiova, iar în continuare traseul are direcţia nord, traverseazş râul Sabar, la vest de Dârvari şi canalul de aducţiune Argeş, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersecteaza DJ 601, traverseaza pârâul Ciorogârla şi DJ 602 şi se termina imediat până în interseţia cu autostrada Bucureşti – Piteşti.

Semi-inelul de nord

Proiectarea şi execuţia Semi-inelulului de nord (km 0 – km 52+070) a fost divizată în patru sectoare, contractul de execuție pentru Lotul 4 fiind semnat tot marți 18 august.

– Lotul 1 (17,5 km). Valoarea estimată a contractului este de 842,1 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 26 septembrie 2019, dar după evaluarea acestora, au fost depuse contestaţii. Durata de realizare a contractului este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăţoara pe raza judeţului Ilfov, între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bacu) şi DN1, în dreptul localităţii Corbeanca. De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu DN7 Bucureşti-Piteşti la km 9+400 si cu DN 1A Bucureşti – Ploieşti – Săcele, la km 12+130. În cadrul contractului vor fi construite 10 poduri şi pasaje. Licitația pentru execuție a fost finalizată, dar au fost depuse patru contestații la Consiliul National de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Toate au fost respinse. Dacă nu se va ajunge în instanță, contractul va fi semnat în curând.

– Lotul 2 (19 km). Valoarea estimată a contractului este de 879,4 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 3 februarie 2020. Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garantie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN 1 (în dreptul localităţii Corbeanca) şi DN2 (în dreptul localităţii Afumaţi). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere şi vor fi construite 10 poduri şi pasaje. Licitația pentru execuția Lotului 2 a fost lansată, ofertele fiind în curs de evaluare.

– Lotul 3 (8,6 km). Valoarea estimată a contractului este de 466,3 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 12 oferte a avut loc în data de 18 februarie 2020. Traseul se desfăţoara pe raza judeţului Ilfov între DN 2, în dreptul localităţii Afumati şi DN 3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecţia cu DN 2 Bucureşti – Urziceni la km. 40+230. În cadrul contractului vor fi construite şi 7 pasaje.
A fost desemnat câștigătorul licitației pentru execuția Lotului 3, dar și aici fost înregistrate 7 contestații, în acest moment fiind în procedură la CNSC.

– Lotului 4 (4,5 km). Traseul se desfăşoară între DN 3, în dreptul localităţii Cernica şi A2. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. Contractul, în valoare de 312,6 milioane de lei fără TVA, are o durată de 30 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni. În cadrul contractului sunt prevăzute structuri precum: Pod pe Autostrada de Centură peste Lacul Cernica, Pasaj pe Autostrada peste CF Bucureşti – Olteniţa, Pasaj pe DJ 301 peste Autostrada de centură. Lucrările vor fi finanțate din fondurie europene nerambursabile.

Autostrada Centura Bucureşti km 0+000 – km 100+900 – Centura Nord face parte integrantă din Coridorul Pan-European numărul IV, care traversează România de la Vest la Est, pe direcţia Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa.

 

CITEȘTE ȘI:

Kurzarbeit – colacul de salvare al economiei româneşti?

4 din 5 directori generali se aşteaptă ca munca de la distanţă să continue pe termen lung

Cod portocaliu de furtuni în vestul ţării. Când este valabil

 

 

Adaugati comentariu