Încălzirea globală schimbă felul în care sunt adoptate legile




anvelope încălzirea globală

Încălzirea globală nu mai este de ceva timp un subiect al dezbaterilor, ci o certitudine. Manifestarea tot mai violentă a fenomenelor meteorologice, diferențele dintre maxime și minime, precum și schimbarea semnificativă a zonelor cu precipitații dau extrem de multe bătăi de cap autorităților din toată lumea. În cazul nostru, pe lângă problemele legate de secetă, inundații și viscoliri abundente, încălzirea globală schimbă felul în care sunt adoptate legile.

Unul dintre cele mai elocvente exemple, care afectează anual milioanele de șoferi români este perioada de schimbare a anvelopelor. „Cultura populară” ne spune că ne schimbăm anvelopele la 1 martie și 1 noiembrie. Însă, așa cum am menționat mai sus, se întâmplă tot mai des ca vremea să aibă alte planuri pentru noi. Pentru a afla când anume trebuie să facem schimbul de anvelope, am căutat explicația autorităților.

Comisarul-șef Lucian Diniță, Directorul Direcției Rutiere din cadrul IGPR, a explicat cum s-a produs confuzia legată de data de 1 noiembrie în rândul șoferilor, generată de Ordonanța de Guvern 5/2011:

„În propunerea legislativă din 2010 a fost menționat intervalul 1 noiembrie – 31 martie, însă ulterior s-a renunțat la el, în condițiile în care se poate la fel de bine să ningă în lunile octombrie sau aprilie. Mai mult, se poate întâmpla ca la 1 noiembrie să ningă la munte iar în alte oraşe să fie vreme frumoasă. Cadrul legal s-a mulat pe condiţiile reale, astfel că şoferii sunt obligaţi să aibă cauciucuri de iarnă oricând ar circula pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Legea a intrat în vigoare de la 1 noiembrie, astfel că s-a produs o confuzie în rândul șoferilor.”

Cu alte cuvinte, vizitarea înzăpezitei cote 1400 de la Sinaia, chiar dacă se face în aprilie cu anvelopele de vară va atrage o amendă, în cazul în care ești oprit de către agenții rutieri.

Informațiile oferite de către producătorii de anvelope nu fac vreodată referire la datele de schimbare a acestora, ci la temperaturi și suprafețe de rulare. Astfel, temperatura „magică” ce ar trebui să te intereseze este cea de 7 grade Celsius. Mai frig de atât – ai nevoie de anvelope de iarnă. Mai cald – e cazul să faci o vizită unei vulcanizări pentru a schimba toate anvelopele.

Construcția unei anvelope are efecte vizibile în controlarea autovehiculului atât pe uscat, cât și pe suprafață udă sau înghețată. Folosirea corectă a anvelopelor poate face diferența între un accident și evitarea acestuia.

În concluzie, deși cerința legii este echiparea autoturismelor cu anvelope de iarnă când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, specialiștii recomandă ca sub temperaturi de 7 grade Celsius sa folosești anvelope de iarnă chiar și pentru rularea pe asfalt uscat.

Drumul spre o rezolvare a efectelor încălzirii globale este lung și presărat cu obstacole din partea celor care nu sunt de acord cu existența acesteia. Ce putem face până atunci este să avem grijă de accesoriile auto pe care le folosim în deplasarea de la și spre cei dragi. De asemenea, implicarea în dialogul civic ne va ajuta să evităm confuzii de tipul celor generate de către Ordonanța de Guvern 5/2011.

Adaugati comentariu