În UE sunt necesare 1 mil. de puncte de încărcare până în 2024 și 3 mil. până în 2029

Producătorii de autovehicule, ecologiștii și grupurile de consumatori au solicitat UE, prin intermediul unei scrisori comune, să stabilească obiective ambițioase pentru fiecare țară pentru instalarea de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
stații de încărcare

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), Asociația Transport & Environment (T&E) și Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) au cerut comisarilor europeni pentru climă, transport, industrie și energie să revizuiască, în acest an, Legea pentru infrastructura combustibililor alternativi pentru a se înregistra, la nivelul UE, 1 milion de puncte de încărcare publice în 2024 și 3 milioane, în 2029.

“Stabilirea acestor ţinte va trimite un semnal puternic consumatorilor că numărul staţiilor publice de încărcare va continua să ţină pasul cu creşterea explozivă a vânzărilor de vehicule electrice în Europa. De asemenea, ar oferi o certitudine industriei auto, dar şi operatorilor de reţea, operatorilor de infrastructură de încărcare şi companiilor de transport. Propunerea ar contribui, de asemenea, la crearea unui milion de locuri de muncă pe întreg continentul și ar ajuta UE să își atingă obiectivele climatice”, se arată în scrisoarea comună.

”Producătorii auto europeni conduc tranziția la e-mobilitate și se depășesc literalmente unul pe celălalt în lansarea de noi vehicule electrice. Dar succesul acestui efort uriaș este serios amenințat de întîrzierea instalării infrastructurii de încărcare în UE. Comisia Europeană trebuie să ia rapid măsuri și să stabilească obiective obligatorii pentru extinderea infrastructurii în statele membre. În caz contrar, chiar și obiectivele actuale de reducere a emisiilor în lupta împotriva schimbărilor climatice sunt expuse riscului. Pe lângă infrastructura publică de încărcare, trebuie să ne concentrăm mai mult pe încărcarea mașinilor electrice la locul de muncă și la domiciliu”, a subliniat Oliver Zipse, președintele ACEA și CEO BMW.

Obiectivele ar trebui alocate fiecărei țări pe baza unei metodologii simple și corecte, care să ia în considerare factori precum numărul punctelor de încărcare private, se mai spune în scrisoare. Numărul punctelor de încărcare accesibile publicului ar trebui să crească în conformitate cu numărul de vehicule electrice aflate în circulație, au mai propus asociațiile semnatare.

Potrivit acestora, UE ar trebui să răspundă și nevoilor în creștere ale șoferilor de vehicule electrice fără acces sau cu acces limitat la punctele de încărcare privată, stabilind obiective pentru încărcarea rapidă și ultrarapidă în zonele urbane.

Legea infrastructurii combustibililor alternativi ar trebui, totodată, să stabilească și un obiectiv de aproximativ 1.000 de stații de încărcare cu hidrogen până în 2029.

 

CITEȘTE ȘI:

Uber a înregistrat, anul trecut, pierderi de 6,7 miliarde de dolari

Discuțiile privind introducerea unei taxe auto vor începe în luna aprilie, spune ministrul Mediului

Atenţie şoferi! Două avertizări Cod galben de polei şi ninsori viscolite

 

 

Adaugati comentariu