În leasing operaţional, costurile de achiziţie şi operare a flotei sunt consistent mai reduse

Interviu cu Adrian Lăcătuş, director general BCR Fleet Management



Adrian Lacatus

Controlul costurilor de finanţare şi de exploatare a vehiculelor, precizia în bugetare, eficienţa generată de economiile de scală pe care le realizează compania finanţatoare sunt câteva dintre avantajele pe care directorul general al BCR Fleet Management, Adrian Lăcătuş, le consideră esenţiale în alegerea soluţiei de leasing operaţional pentru utilizarea unei flote.

În opinia dvs, care sunt principalele avantaje ale leasingului operaţional, indiferent de mărimea flotei utilizate?

Principalele avantaje ale leasingului operaţional sunt în principal legate de controlul asupra costurilor de finanţare şi exploatare a flotei, precizia în bugetare, eficienţa generată de economiile de scală pe care le realizează compania de leasing operaţional – vorbim aici în general de o optimizare a costurilor de achiziţie şi de operare a flotei, care sunt consistent mai reduse în cazul leasingului operaţional.

Autoturismele preferate de clienţii BCR Fleet Management se înscriu în contextul european de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră? 

Cred că pe piaţa din România este mult loc de mai bine în ceea ce priveşte stimularea clienţilor în privinţa alegerii unor vehicule mai puţin poluante. Aici ar fi de dorit un sistem unitar şi coerent prin care utilizatorii vehiculelor mai puţin poluante să aibă o serie de beneficii reale şi materiale din utilizarea lor.

Ce pondere are „imaginea” companiei în decizia de alegere a maşinilor? 

Imaginea are un rol secundar în deciziile clienţilor cu privire la marca şi modelul vehiculelor pe care le aleg. În general, tendinţa este de a acorda o atenţie sporită TCO, decizia fiind una aproape exclusiv bazată pe costuri. Imaginea poate fi un factor care să influenţeze decizia unui client pentru care vehiculul are şi o componentă importantă de utilizare personală, dar acolo unde vorbim de vehicule utilizate exclusiv în scopuri de business, decizia este aproape exclusiv raţională.

Ce loc ocupă digitalizarea în relaţia cu clienţii? 

Digitalizarea este fără îndoială unul din pilonii pe care se va dezvolta, în următorii ani, aproape orice serviciu sau industrie, indiferent de domeniul de activitate. În prezent, vedem soluţii digitale din ce în ce mai avansate prin care se realizează conectivitatea între vehicul şi şofer. Sunt convins că aceastea vor evolua şi că în viitor vom vedea şi mai multe elemente care intră în această sferă.

Care este opinia dvs. în ceea ce priveşte reducerea daunalităţii prin intermediul asigurării CASCO cu franşiză?

Consider că este o datorie comună a companiilor de leasing şi clienţilor să transmită utilizatorului maşinii necesitatea unei conduite preventive şi responsabile în trafic – beneficiile care decurg din aceasta sunt bine cunoscute şi nu voi mai insista asupra lor. Motivarea utilizatorului/şoferului poate fi făcută atât în sens pozitiv, cât şi negativ. Sunt destule exemple care ne demonstrează că acţiunile întreprinse în această direcţie au avut succes, am văzut scăderi ale ratei daunalităţii, iar, uneori, introducerea franşizelor a fost mijlocul prin care s-a ajuns la respectivele rezultate.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, Suplimentul „Soluţii de Finanţare şi Administrare”, martie 2018)

 

 

Adaugati comentariu