Home Piaţa auto Industrie auto Hyundai Staria inaugurează programul Purpose Built Vehicle

Hyundai Staria inaugurează programul Purpose Built Vehicle

Hyundai Staria este un reper al faptului că marca sud-coreeană nu renunţă la monovolume. Cu acest model, care înlocuiește H-1 și Starex, vrea să croiască o nouă gamă de vehicule specializate pentru transport.

Hyundai Staria se remarcă printr-un design futurist, aparte față de celelalte modele ale mărcii. Și  va ajunge și în Europa, pe anumite piețe, în a doua jumătate a anului 2021. Monovolumul este proiectat pentru o nișă de clienți care caută deopotrivă spațiu și confort.

Este primul exemplu al programului Purpose Built Vehicles (Pbv) al celor de la Hyundai. Unul gândit să propună versiuni diverse, capabile să răspundă unor nevoi foarte specifice. Dovadă că pe lângă Cargo, vehicul comercial, Tourer (până la 11 locuri) și Premium/Lounge, pentru transportul persoanelor, urmează să apară variante cu echipări speciale. Mai precis, variante VIP Lux, camper sau ambulanță.

Platformă modernă

Dimensiunile lui Hyundai Staria au crescut față de H-1. Lungimea este de 5.253 mm (plus 103 mm), lățimea – 1.997 mm (plus 77 mm), înălțimea – 1.990 mm (plus 65 mm).  Iar ampatamentul urcă de la 3.200 la 3.273 mm.

Hyundai a furnizat motoare pentru Staria deja utilizate pe alte modele: în Europa, mpv-ul va fi disponibil doar cu unitatea diesel 2.2 Vgt, în timp ce pe alte piețe va fi disponibil cu benzina V6 aspirată natural 3.5 G6DIII. Primul oferă opțiunea de a alege între transmisie manuală sau automată și oferă 177 CP și 440 Nm. Cel de-al doilea, cu 272 CP și 338 Nm, este disponibil exclusiv cu o transmisie automată cu opt trepte. Suspensia spate multi-link este standard, iar la cerere sunt disponibile și variante cu tracțiune integrală.

Dotările de siguranță sunt ample. Ele includ, între altele, șapte airbag-uri (inclusiv pentru genunchii șoferului), frână de mână electrică, cruise control adaptiv şi sistem de frânare automată de urgenţă.

Hyundai Staria Tourer, până la 11 locuri

Modelul de bază dedicat transportului de pasageri se numeşte Hyundai Staria Tourer şi are, în funcție de piaţă, patru rânduri de scaune, cu până la 11 locuri. O alternativă este o cabină cu nouă locuri, în care sunt instalate două scaune separate pe primul și al doilea rând. Iar cele de pe al doilea rând pot fi rotite.

Astfel de maşini au în echipare de bază un panou de bord cu ceasuri analogice şi un mic ecran color între ele, un sistem de climatizare obişnuit şi un sistem audio simplu cu Bluetooth. Plus un sistem de interfon cu microfon pentru fiecare loc, pentru o comunicare eficientă la bord.

Hyundai Staria Premium/Lounge

Şoferul versiunii Premium va fi răsfăţat cu un instrumentar de bord digital, poziţionat ceva mai sus, asemănător cu Cockpit-urile celor de la Peugeot, pe când consola centrală este dominată de un ecran tactil de 10.25 inch, unit într-un corp cu comenzile tactile ale sistemului de climatizare.

Staria Premium va putea fi distinsă și prin elemente de decor adiţionale pe exterior. Ca și prin structura farurilor, blocurilor optice spate, calandrul revizuit şi jantele de 18 inch. Standard vine cu nouă locuri pentru pasageri şi un sistem de iluminare ambientală (64 de culori). Dotările opţionale pe această versiune sunt: un panou de bord de 10.25 inch, tapiţerie din piele pentru scaune, sistem audio Bose, acoperiş panoramic din sticlă cu două secţiuni, ventilare pentru scaunele din primul şi al doilea rând.

Pentru o taxă suplimentară, STARIA Premium/Lounge se transformă în monovolum Premium. Cu doar șapte locuri pe trei rânduri de scaune, toate cu piele Nappa. Iar pe al doilea rând sunt instalate scaune individuale masive și luxoase, reglabile electric, cu spătare care se pot înclina, cu încălzire, ventilare şi suporturi retractabile pentru picioare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

producția auto
Industrie auto

Producția auto românească a urcat la aproape 100.000 de mașini în primele două luni din 2024

Producția auto românească a înregistrat un volum de 99.216 de mașini în...

Chery
Industrie auto

Italia și Spania concurează pentru a găzdui o fabrică a producătorului chinez Chery Auto

Analizele producătorului auto chinez Chery pentru înființarea unei fabrici în Europa progresează,...

Volkswagen
Flotă verdeIndustrie auto

Volkswagen speră la o relaxare a standardelor europene privind emisiile de CO2

Grupul Volkswagen consideră că obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 impus...

continental
Industrie auto

Continental a investit, în 2023, peste 100 milioane de euro în operațiunile sale din România

Continental, companie tehnologică, a investit, în 2023, peste 100 milioane de euro...