Honda ajută GM să dea marea lovitură cu Ultima

Atunci când GM s-a decis să dezvolte de la zero o nouă platformă dedicată electricelor și o nouă baterie revoluționară, numită Ultima, nu s-a gândit, probabil, că un alt producător va apela la acestea atât de repede pentru două electrice. A făcut-o Honda.
Honda GM Ultima

Un pariu de miliarde de dolari, care începe să dea roade: Honda a decis să apeleze la noua pereche platformă – baterie pentru două viitoare modele electrice. Ce au, totuși, atât de special platforma și bateria? Adică, pe românește, la ce bunătăți va avea acces Honda?

Păi platforma este modulară, deci poate fi adaptată tuturor segmentelor auto, de la segmentul mic până la pick-upuri, trecând prin coupe-uri sport și autoturisme de lux. Practic, absolut toate clasele vor fi deservite de aceasta, deci o singură investiție va acoperi toată gama de electrice General Motors (GMC, Cadillac, Buick, Chevrolet, Holden, Hummer și brandurile chinezești Bajoun și Wuling).

Viitoarea platformă reprezintă a treia generație de platforme electrice dezvoltate de GM, deci este evident că va fi extrem de evoluată. Va avea bateriile dispuse sub habitaclu, rețeta clasică pentru coborârea centrului de greutate și pentru distribuția ideală a maselor pe punți.

Bateriile pot fi dispuse fie orizontal, fie vertical, pentru o flexibilitate fără precedent în industrie și vor fi grupate în module mari. Pe podea pot fi aliniate între 6 și 12 module, iar pick-upurile și viitorul Hummer electric vor primi chiar 24 de module dispuse suprapus.

Honda GM Ultima

Noua platformă suportă tracțiune față, propulsie pe puntea spate sau sistem 4×4 fără a fi necesare modificări, iar până acum au fost dezvăluite doar datele tehnice ale lui Hummer EV, care va dispune în versiunea de top de două motoare pe puntea spate și unul pe puntea față, dezvoltând un total de 1.000 CP. Să îndrăznim să visăm la o Honda CR-V 4×4 cu trei motoare electrice?

Toyota și BYD vor construi împreună electrice sub umbrela BTET!

Bateriile vor folosi tehnologia Ultima și promit o mare densitate energetică, modularitate maximă și cost scăzut de producție. Deși sunt de tip Li-ion, utilizarea inteligentă a altor componente, precum nichel, magneziu și aluminiu a permis scăderea cantității de cobalt cu 70%. Iar cobaltul este călcâiul lui Achile: și scump, și rar. Inginerii l-au înlocuit cu succes cu aluminiu. Scopul: prețul de producție al bateriilor să scadă sub 100 dolari pe kWh! Fabulos!

Citește aici testul cu noua Honda Civic Sedan!

Bateriile Ultima vor fi grupate în pachete de la 50 la 200 kWh, care vor permite autonomii de până la 650 km. Mai mult, motoarele dezvoltate de americani pentru aceste platforme vor permite accelerații 0-100 km/h în 3 secunde, iar sistemul de încărcare suportă până la 350 kW. Se gândește cineva la o viitoare Acura NSX EV care să bată suta în sub 3 secunde și să se încarce complet în 30 minute?

 

Acura NSX

Vom vedea, deci electrice Honda identice cu cele GM? Nu. Deși platforma, bateriile și motoarele vor fi dezvoltate de americani, caroseria și interiorul for fi 100% Honda. În plus, din declarația șefului Honda SUA, Rick Schostek, se pare că și japonezii vor contribui la noua alianță, dar nimic nu a fost specificat.

Primele modele care vor folosi noile tehnologii sunt așteptate pe piață până în 2024. Nu e pentru prima dată când Honda și GM colaborează: în 2012 cele două companii au început dezvoltarea sistemelor de propulsie cu celulă de combustie (hidrogen) împreună, iar mai recent au pornit colaborarea legată de sistemele de conducere autonomă.

 

 

 

 

Adaugati comentariu