Guvernul va aproba proiectul de lărgire la 4 benzi a DN 1A, între Centura București și Mogoșoaia

În ședința de miercuri, Guvernul urmează să aprobe indicatorii tehnico - economici aferenți proiectului de lărgire la 4 benzi a DN 1A pe sectorul cuprins între Centura București (DN CB) și intersecția cu șoseaua Chitila - Mogoșoaia (1,28 km), din județul Ilfov.
DN 1A

Investiția, care are o valoare de 110,9 milioane de lei, presupune și reamenajarea unor intersecții, precum implementarea unor măsuri de siguranță rutieră, cum ar fi trotuare, treceri de pietoni, pasarele pietonale, stații de autobuz, amenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate, amenajare peisagistică și orice alte măsuri de îmbunătățire a traficului auto și pietonal.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, aprobat de Ministerul Transporturilor în luna noiembrie 2022, intersecțiile cu drumurile publice din zonă care vor fi modernizate sunt următoarele:

– Intersecția DN 1A cu DN CB, la sensul giratoriu existent – se vor amenaja benzi suplimentare de viraj la dreapta din DN CB (Otopeni) către DN 1A (Mogoșoaia) și din DN 1A (Mogoșoaia) către DN CB (Chitila);

– Intersecția DN 1A cu Șoseaua Chitila – Pădure – se va realiza un sens giratoriu, pentru a permite o capacitate și o fluență mai mare a traficului astfel:

  • Pe direcția București – Buftea se vor realiza 2 benzi de circulație, respectiv: o bandă cu lățimea părții carosabile de 4,00 m, dedicată pentru virajul la stânga sau mersul înainte prin sensul giratoriu; o bandă cu lățimea părții carosabile de 5,00 m, dedicată mersului înainte fără a trece prin sensul giratoriu.
  • Pe relația Buftea – București – se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 5 m, dedicată pentru mersul înainte prin sensul giratoriu sau virajului de dreapta, către Șoseaua Chitila – Pădure;
  • Pe relația Buftea – șoseaua Chitila – Pădure – se va realiza o bandă cu lățimea de 5 m, dedicată virajului de dreapta;
  • Pe relația șoseaua Chitila – Pădure – Buftea – se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 4 m, dedicată pentru virajul de stânga sau virajul de dreapta către București, prin sensul giratoriu;
  • Pe relația șoseaua Chitila – Pădure – București – se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 6 m, dedicată pentru virajului de dreapta.

– Intersecția DN 1A cu Strada Valea Parcului – se va amenaja o bandă de viraj la stânga dinspre București, pentru a putea permite o circulație fluentă către Buftea.

Totodată, vor fi construite două noi pasaje pietonale, unul subteran și altul suprateran:

– Pasajul pietonal subteran este amplasat vis-à-vis de intrarea în parcul Mogoșoaia (din partea sud – estică). Amenajarea pasajului permite atât traversarea pietonilor cât și a persoanelor cu deficiență locomotorie, pasajul având scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces. Accesurile sunt protejate de copertine formate din structură metalică și închidere din sticlă.

Pasajul pietonal suprateran este amplasat în nordul podului de CF 700. Acest pasaj va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN 1A (Șoseaua București – Târgoviște). De asemenea, va fi amplasată o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului, accesul călătorilor spre străzile adiacente va fi realizat prin cele 2 lifturi și 2 scări fixe.

Finanţarea investiţiei se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Principalele riscuri pentru companii în 2023. Allianz Risk Barometer

Vehiculele electrice au reprezentat 10% din vânzările globale de mașini în 2022. Unde se va ajunge în 2030

 

 

Adaugati comentariu