În cursul acestei săptămâni, Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Focșani – Brăila, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantierul Drumului Expres Brîila – Galați.
”După acest pas, vom putea lansa în licitație contractul pentru construcția acestui nou drum de mare viteză, cu o lungime de peste 73 de km, care va face legătura între Muntenia și Moldova. Costul estimat al acestui nou proiect este de 5,5 miliarde de lei (fără TVA), iar suma va fi asigurată prin Programul Transport”, a precizat Sorin Grindeanu..
Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără :
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.
Totodată, este prevăzută și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire.
Cunoscut și sub denumirea de Milcovia Expres, drumul va avea două benzi de circulație pe sens (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 metri și două acostamente de 2,25 metri. În cadrul studiului de trafic, proiectantul va lua în calcul, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta șoseaua de mare viteză la trei benzi de circulație pe sens sau chiar aducerea la profil de autostradă.
Drumul Expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier amplasat pe Autostrada A7 Buzău – Focșani. Are o dezvoltare Est către Vest până la Brăila și are ca punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău – Brăila, în apropierea localității Cazasu.
Șoseaua va mai fi conectată, prin noduri rutiere, la Podul peste Dunăre de la Brăila, la DN 23 Focșani – Măicănești – Brăila și DN 25 Galați – Tecuci.
CITEȘTE ȘI:
Cristian Pistol, CNAIR: Drumul Expres Brăila – Galați poate fi deschis mai devreme de 2025
Noul VW Transporter. Instrumentul perfect
Comentați?