Advertisement
Autostrada Ploiești - Pașcani A7
Home Miscellanea Financiar Guvernul a aprobat proiectul de lege privind împrumutul BEI pentru Autostrada A7

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind împrumutul BEI pentru Autostrada A7

Guvernul a aprobat, în ședința de joi, proiectul de lege privind contractul de finanțare al Autostrăzii Moldova A7, în valoare de 600 de milioane de euro, cu Banca Europeană de Investiții (BEI), cofinanțare aferentă Mecanismului de Redresare și Reziliență.

Investiția necesară pentru construcția viitoarei șosele de mare viteză se ridică la 30,67 miliarde de lei cu TVA (aproximativ 6,7 mld euro), iar prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt alocate 1,9 mld. de euro. Diferența până la concurența valorii totale urmează a fi acoperită de la bugetul de stat, împrumutul în valoare de 600 milioane de euro vizând acoperirea parțială a acestei contribuții.

Pentru facilitarea implementării, proiectul Autostrăzii A7 Moldova a fost divizat în 4 secțiuni:
– Ploiești – Buzău (63,25 km);
– Buzău – Focșani (82,44 km);
– Focșani – Bacău (95,9 km);
– Bacău – Pașcani (77,39 km).

Se estimează că Autostrada Ploiești- Pașcani va fi finalizată în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de până la 48 de luni de la data semnării Contractului de finanțare. Conform pdocumentului, împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă
până la 50% din costul total al proiectului și nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA și cele
privind exproprierile.

Termenii financiari aferenți împrumutului, respectiv maturitatea, modalitatea de rambursare, tipul de dobândă (fixă sau variabilă), frecvența și termenele de plată a serviciului datoriei publice vor fi stabilite pentru fiecare tranșă în parte cu ocazia tragerii, cu luarea în considerare a termenilor și condițiilor standard ale BEI, așa cum sunt prevăzute în Contractul de finanțare, respectiv: maturitatea de până la 25 ani de la data tragerii, pentru fiecare tranșă în parte, pentru opțiunea de rambursare în mai multe rate și de până la 16 ani de la data tragerii tranșei, pentru opțiunea de rambursare într-o singură tranșă.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

ACAROM: În primele 7 luni, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 23%

Deficitul bugetar trebuie redus, dar majorarea taxelor nu trebuie să fie singura soluție

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

facturarea electronică generalizată
Financiar

Facturarea electronică generalizată, la un pas de implementare. Când dispare factura pe hârtie?

Legislația care vizează facturarea electronică generalizată a fost elaborată de autorități și...

taxa pe carbon
Financiar

Analiză EY. Taxa pe carbon, o nouă taxă pe importurilor de produse poluante de la 1 octombrie

Pentru a-și păstra competitivi producătorii, dar și pentru a evita relocarea producției...

fond de urgență
Financiar

Studiu BCR: Lipsa unui fond de urgență este principala îngrijorare financiară pentru 44% dintre români

Deși românii sunt tot mai conștienți de nevoia unui fond de urgență,...

salariul minim
Financiar

Salariul minim brut crește de la 3.000 de lei la 3.300 de lei, începând cu 1 octombrie

Salariul minim brut garantat în plată va crește cu 10%, de la...