Golf la priză

Arată ca un Golf, este un Golf, se conduce aproape ca un Golf. Platforma modulară MQB a deschis noi perspective pentru propulsiile neconvenționale, Golf fiind oferit în versiuni Plug-In Hybrid și electrică. Test cu e-Golf, propulsat 100% electric.



Scandalul Dieselgate de la VW a pus în pericol credibilitatea lui VW care și-a promovat intensiv în ultimii ani motoarele sale diesel. Chiar acestea sunt astăzi mărul discordiei din cauza emisiilor de oxizi de azot mult peste măsurătorile oficiale. Însă VW se poate lăuda și cu alte forme de propulsie. Anul trecut, VW a lansat un motor cu benzină în trei cilindri rafinat și economic, iar platforma MQB de la Golf a deschis noi perspective pentru propulsiile neconvenționale. Astfel, Golf este disponibil și în versiune Plug-In Hybrid (GTE) sau 100% electrică (e-Golf).

Spre deosebire de BMW care a ales să dezvolte o subgamă cu design și platformă proprie, e-Golf este un Golf clasic care se produce pe aceeași linie de fabricație ca și Golful normal. Doar că în loc de motorul TDI și TSI regăsim un motor electric sincron de 115 CP care transmite puterea la roțile față prin intermediul unei cutii automate cu o singură treaptă. Și volumul portbagajului de 380 litri de la versiunea convențională nu a fost afectat de prezența bateriilor la versiunea electrică. VW a gândit încă de la dezvoltarea platformei MQB poziția de amplasare a bateriilor între punți, sub podea.

De aceea, acest Golf este un model foarte practic și spațios. Volumul portbagajului este printre cele mai mari din clasa compactă, în spate este mult loc, iar șoferul se bucură de o poziție de condus joasă și confortabilă. Interiorul este similar cu al oricărui Golf cu diferența că e-Golf este mult mai bine echipat standard. Climatizarea automată cu două zone, sistemul multimedia cu navigație Discover Pro cu touchscreen de 8 inch și farurile cu LED cu lumină albastră sunt standard.

Tabloul de bord prezintă unele diferențe în sensul că în loc de turometru regăsim un indicator care arată puterea instantanee dezvoltată de motorul electric. În schimb, indicatorul de combustibil a rămas cu aceeași grafică numai că acum arată câtă energie mai este disponibilă în baterie. Butonul Mode pentru reglajul trenului de rulare este tot în locul cunoscut în stânga schimbătorului dar modurile sunt acum diferite. În loc de Normal, Confort, Sport, Individual întâlnim acum doar trei moduri: Normal, Eco și Eco+. De asemenea, sistemul de navigație are câteva funcții specifice pentru o mașină electrică iar sistemul multimedia afișează și un display despre istoricul recuperării energiei. e-Golf permite patru moduri de recuperare a energiei – trei se activează mișcând selectorul cutiei de viteze din poziția D spre stânga și al patrulea și cel mai eficient (B) mișcând selectorul din poziția D spre înapoi.

Sigur, pe stradă, e-Golf nu atrage privirile ca un BMW i3 dar cine se uită mai atent va constata noua grilă frontală fără fante de aerisire și lipsa țevilor de eșapament.

Cum merge acest Golf electric? În lipsa unui motor termic și cutia de viteze care să apese pe puntea față și prin amplasarea bateriilor între punți avem o distribuție a maselor mult mai bună decât la un model convențional. De aceea, e-Golf subvirează mai puțin. Cei 115 CP asigură performanțe decente dar fără a rupe gura târgului. Însă, cred că la un model electric autonomia este mai importantă decât o accelerație mai rapidă pentru că totuși acest Golf face „suta” cu start de pe loc în 10,4 secunde, comparabil cu un 1.0 TSI. Ca la aproape toate mașinile electrice, e-Golf are handicapul masei, bateriile de 24,2 kWh ridicând masa lu e-Golf este cu 374 kg mai mult decât la Golf 1.0 TSI, ajungând la 1.585 kg. Și la condus se simte masa ceva mai mare dar aceasta nu influențează negativ comportamentul rutier datorită distribuției excelente a maselor.

Altceva este mai important decât performanțele de accelerații și reprize. VW anunță o autonomie oficială de 190 km (consum de 12,7 kWh la 100 km la o baterie de 24,2 kWh). Dacă prin Dieselgate VW ne-a tras o păcăleală, în acest caz putem spune că sunt mai catolici decât Papa. Când ne-am urcat la volan cu bateria încărcată 100%, computerul de bord arăta o autonomie de 168 km. Comutând pe Eco+, autonomia a crescut la 191 km. Respect, VW! Pe modul Eco+, se maximizează eficiența tuturor consumatorilor, se taie încălzirea din sistemul de ventilație, viteza maximă e mai mică și accelerațiile sunt mai lente.

Teoretic, în utilizare normală se pot parcurge cu un “plin” 168 km cu un consum de 21,3 kWh (12,7 kWh/100 km). La 45 de bani kilowatt-ul fără a lua în calcul un tarif diferențiat zi/noapte rezultă un cost de circa 10 lei. Iar 168 km sunt mai mult decât suficienți să mergi o săptămână la servici zi de zi. Prin comparație, o cartelă de metrou de zece călătorii necesară pentru cele cinci zile de lucru ale săptămânii costă 20 de lei. Cu asta am spus totul despre eficiența lui e-Golf sau despre prețurile practicate de Metrorex.

Mașina se poate încărca de la priza normală în circa 9 ore iar de la una cu curent trifazat 11 KWh se poate încărca în circa 2 ore. Cablul de încărcare de la priza standard de 220 V este standard, iar cel pentru încărcare la o sursă AC mai puternică costă extra 127 euro. Există și posibilitatea încărcării de la o sursă de curent continuu de mare putere de 50 kWh dar pentru acest lucru trebuie optat pentru priza combinată AC/DC care costă 551 euro. La o sursă de mare putere cu curent continuu încărcarea durează mai puțin de 30 de minute dar o astfel de sursă nu poate fi montată acasă, costurile fiind foarte mari și fiind necesare modificări majore în rețeaua electrică.

e-Golf este oferit aproape la același preț cu Golf GTE (35.927 euro față de 36.086 euro) dar, așa cum am menționat, are o dotare standard foarte bogată.

 

Verdict

e-Golf este o alternativă interesantă pentru că reprezintă o combinație ideală între calitățile native ale lui Golf (spațiu interior, confort, ergonomie) și o autonomie reală mai mult decât suficientă iar motorul electric oferă performanțe acceptabile. În plus, dotările standard sunt mult peste ale unui model convențional.

 

Plusuri

Confort foarte bun

Spațiu interior generos

Portbagaj indentic cu al versiunii normale

Echipare standard peste medie

Ținută de drum în viraje superioară modelului convențional

Autonomie reală mare

 

Minusuri

Performanțe doar medii

Design aproape identic cu al versiunii de serie

Adaugati comentariu