După mai bine de jumătate de secol în care vehiculele comerciale au fost animate majoritar de motoare diesel sau turbodiesel, cele cu gaz natural comprimat încep să câștige tot mai mult teren. Iveco a vândut în 2015 mai multe autobuze cu GNC decât turbodiesel!
Iveco Bus este în plină ascensiune pe mai toate piețele europei, inclusiv în România. Anul trecut, constructorul italian a primit mai multe premii inclusiv mult-râvnita distincție de “Coach of the Year” pentru autocarul Magelys. În domeniul transportului public de persoane, Iveco a reușit să se concentreze mai bine pe gama sa de vehicule Urbanway și pe noile motorizări Euro 6 cu gaz natural comprimat.
Se știe că gazul natural are o ardere mai bună și mai curată decât aceea a unui vehicul diesel. Mai mult, gazul natural are proprietăți de ardere mai apropiate de cele ale motorinei decât de cele ale benzinei, deși este aprins prin scânteie. Dacă toate acestea nu ar fi fost suficiente, mai trebuie precizat că și carburantul pentru acesta este mai ieftin decât motorina. Prin urmare, nu este chiar de mirare că anul trecut Iveco a produs 49% din vehiculele sale de transport public (autobuze) cu motoare turbodiesel și 51% cu motoare GNC sau hibride. Astfel, au fost eliminate din orașe 10 tone de particule în suspensie, 100 de tone de oxizi de azot și 10.000 de tone de dioxis de carbon.
Succesul Iveco în domeniul autobuzelor cu gaz natural este cuantificat în 2500 de autobuze în Franța, adică 95% din flota de vehicule cu GNC a țării, plus încă alte 3000 de autobuze în multe alte țări.
Comentați?