Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, a primit fonduri europene în valoare de 16 milioane de lei, finanțarea fiind destinată elaborării Studiului de fezabilitate și Proiectului tehnic pentru Drumul Expres Arad – Oradea.
Valoarea totală a proiectului este de 22.881.225,05 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 16.086.145,75 lei, 15% contribuția națională – 2.838.731,60 lei, diferența față de valoarea totală a proiectului reprezentând valoare neeligibilă inclusiv TVA.
Perioada de implementare a proiectului este de 29 luni, respectiv între data de 16 august 2021 și 31 decembrie 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
„Ne propunem ca până la sfârșitul lunii august să încheiem procedura de avizare a studiului de fezabilitate, prin promovarea proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. După publicarea hotărârii de guvern și aprobarea proiectului tehnic, se va demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor. Începerea lucrărilor la Drumul Expres Arad – Oradea este o prioritate pentru noi și pentru partenerii noștri”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu orașul Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei, inclusiv TVA.
CITEȘTE ȘI:
Mașinile electrice au atins în luna iunie o cotă de piață record în Europa
Din cauza întârzierilor, constructorul VO Craiova Sud este ameninţat cu”măsuri contractuale dure”
Comentați?