Fluxul informaţiilor generate de sistemele telematice

Telematica prinde rapid teren în Europa, peste 85% din companii folosind această tehnologie pentru eficientizarea operaţiunilor. Prin agregarea şi corelarea unui volum uriaş de informaţii individualizate, telematica oferă promisiunea unei noi frontiere în managementul flotelor, furnizând oportunităţi pentru o vizibilitate operaţională profundă şi dezvoltând în acelaşi timp noi standarde de bune practici ale industriei.

Cu toate acestea, volumul mare de informaţii pe care le furnizează telematica îşi poate pierde claritatea, generând ratarea unor oportunităţi dacă datele nu sunt colectate într-un sistem central unic şi, în continuare, dacă nu are cine să le interpreteze.

„De aici şi diferenţele dintre furnizorii de telematică, cei mai buni oferind beneficiarului final informaţie filtrată, calibrată, adică exact ceea ce are nevoie pentru a-şi îmbunătăţi performanţa”, a spus Levente Gall, directorul general al WebEye România.

Care este „traseul” informaţiilor pentru beneficiarul sistemului WebEye şi care este efectul lor pentru activitatea transportatorului?

Pasul 1
Se anunţă o cursă nouă
Acesta este momentul primei interacţiuni cu sistemul telematic – dispecerul foloseşte funcţia de căutare WebEye pentru a găsi maşina care se află cel mai aproape de punctul de încărcare.

Pasul 2
Aplicaţia eControl verifică disponibilitatea maşinii, stabilindu-se dacă şoferii au timp suficient pentru realizarea cursei

Pasul 3
Stabilirea rutei – locaţia curentă – încărcare – punctele de descărcare, cu identificarea informaţiilor de dislocare (km derulaţi în gol până la locul de încărcare) şi a costului cursei. Tot acum se verifică şi nivelul combustibilului, fiind posibilă planificarea locaţiilor de alimentare cu preţul cel mai convenabil.
Reducerea consumului de combustibil este sursa cea mai mare de profit, aşadar este esenţial ca ruta stabilită prin aceşti paşi să fie repsectată de către şoferi. Sistemul permite semnalarea abaterilor de la traseu prin funcţia WebEye Alarm.

Pe parcursul cursei, dacă este necesar, departamentul tehnic poate descărca de la distanţă cardurile şoferilor sau memoria tahografului (eDownload). Pentru a evita amenzile, şoferii trebuie să utilizeze în cel mai eficient mod posibil timpii de conducere. În cazul în care această operaţiune nu se va realiza dispecerul va fi anunţat prin alarme în timp real şi va putea interveni pentru a evita eventuale întârzieri care uneori sunt taxate la minut.

Interpretarea corectă a informaţiilor

Sistemul telematic WebEye este complex şi furnizează o cantitate importantă de informaţii, prin urmare este esenţială interpretarea corectă a datelor furnizate. Astfel, cu ajutorul aplicaţiei eControl se obţin informaţii care contribuie la reducerea întârzierilor la descărcare şi la evitarea amenzilor aferente nerespectării Regulamentului 561 (care variază de la 500 – 5.000 de euro). Utilizarea funcţiei eDownload aduce economii prin faptul că permite descărcarea de la distanţă a cardurilor tahografului. O interpretare corectă a datelor livrate de aplicaţia Driving Style, care verifică şi evaluează stilul de condus al şoferilor, poate aduce reduceri substanţiale de costuri, prin economisirea de combustibil şi prin reducerea uzurii maşinii, precum şi prin evitarea accidentelor. De asemenea, prin verificarea raportului special pentru plata salariului diferenţiat (în funcţie de ţările tranzitate în timpul cursei) se reduc semnificativ orele de lucru administrative, nefiind nevoie decât de două click-uri pentru a avea un raport complet pentru fiecare şofer.

WebEye Telematics Group este format din Lambda-Com Ltd., societatea-mamă care se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor de telematică – şi WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 ţări europene. În 2016, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluţiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediţie şi logistică pentru eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor.

 

 

Adaugati comentariu