Advertisement

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Volkswagen Golf GTE. Alternativă la diesel

Volkswagen Golf GTE. Alternativă la diesel

Primul Plug-In Hybrid din istoria lui VW promite o autonomie electrică de 50 km. Şi nu este departe de adevăr în viaţa reală. Test cu VW Golf GTE, primul model compact de volum de tip Plug-In Hybrid.

 

Bestseller-ul VW Golf reprezintă baza ideală pentru dezvoltarea propulsiilor alternative în concernul VW, mai ales că platforma MQB a fost concepută încă de la început pentru diverse tipuri alternative de propulsie. Astfel, au apărut e-Golf, propulsat exclusiv electric şi plugin hibridul Golf GTE. Soluţia Plug-In Hybrid mi se pare cel mai bun compromis în următorii 5-10 ani, pânâ când bateriile mașinilor pur electrice nu vor ajunge să înmagazineze o energie mai mare, suficientă pentru o autonomie de peste 300- 400 km faţă de 150-180 km în prezent.

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

Soluţia Plug-In Hybrid este cu atât mai viabilă în prezent cu cât autonomia electrică a unor modele cum este şi Golf GTE a ajuns la un nivel acceptabil, care permite o utilizare exclusiv electrică în oraş pe o distanță suficientă pentru deplasări urbane zilnice.

Golf GTE dispune de patru moduri de condus: e-mode (exclusiv electric), Hybrid (motorul electric funcţionează în tandem cu motorul termic), charge (motorul termic încarcă bateria în timpul mersului) și GTE, un fel de omolog al lui GTI și GTD, care permite exploatare maximă a resurselor motorului termic și ale celui electric. Trei moduri se pot schimba din meniul centralei multimedia (e-mode, Hybrid și Charge), iar GTE poate fi activat direct de la un buton de lângă schimbătorul de viteze, la fel ca și e-mode de altfel.

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteauto
Bateria se încarcă de la o priză aflată în grila frontală

Noi am măsurat consumul în oraş pe traseul de consum AutoExpert și în ambele cazuri am utilizat cutia în modul automat B și nu D, pentru a obține cea mai eficientă recuperare a energiei la frânare. În e-mode, consumul a fost de 4,8 km/kWh în cei 19,9 km ai traseului urban. La o capacitate a bateriei Li-Ion de 8,7 kWh, înseamnă o autonomie electrică reală de 41,7 km. Respect, VW! Este cea mai mare autonomie electrică pe care am obținut-o vreodată la un model Plug-In Hybrid. Asta înseamnă că Golf GTE poate fi utilizat în timpul zilei în mod exclusiv electric pentru deplasarea în oraş. În modul Hybrid, cu bateria încărcată 100%, pe acelaşi traseu urban, consumul a fost de 7,3 l/100 km. Aici nu este nicio revoluţie pentru că un diesel modern de 2 litri consumă la fel. Pe traseul de test extraurban, în modul Hybrid, cu bateria încărcată 20%, consumul s-a cifrat la 5,1 l/100 km şi, de asemenea, această valoare nu este mai economică decât a unui diesel modern.

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteautoDe ce totuşi acest consum mai mare în modul Hybrid? Una din explicaţii ar fi şi faptul că motorul termic porneşte prea rapid în modul Hybrid şi potenţialul motorului electric nu este utilizat la adevărata lui valoare. De exemplu, în parcursul extraurban de 76 km am pornit cu bateria încărcată la 20% din capacitate şi la final bateria era încărcată tot 20%, motorul electric nefiind utilizat prea mult.

Bateria se poate încărca în timpul mersului în modul Charge de către motorul termic sau de la o priză normală, de 2,3 kWh, în 3,45 ore sau de la una de capacitate mai mare, de 3,6 kWh, într-un timp și mai scurt, de 2,15 h.

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteauto
Modurile e-Mode şi GTE se pot activa direct de la două butoane. Separat, modurile Hybrid, Charge şi e-Mode se activează din meniul centralei.

Faţă de un Golf 2.0 TDI, sunt unele diferenţe la condus. Trenul de rulare este ceva mai rigid la trecerea peste denivelări scurte (se poate comanda însă ca și la Golful normal tren de rulare adaptiv DCC pentru 839 euro), la condus se simte masa mai mare cu 220 kg, iar la acceleraţii în modul GTE nivelul de zgomot este mai ridicat. În schimb, GTE este mai rapid decât 2.0 TDI în condițiile în care și dieselul de 2 litri are o dinamică foarte bună: 0-100 km/h în 7,6 sec (8,6 sec la diesel) și 222 km/h viteză maximă (214 km/h la diesel).

Un Golf 2.0 TDI costă 25.527 euro în timp ce GTE ajunge la 36.891 euro. Sunt peste 11.000 euro diferență, dar GTE are un standard mai bogat decât TDI, care include faruri cu LED cu lumină albastră, climatronic și radio CD Composition Media. Oricum, rămâne o diferență netă de circa 9.500 euro. Pe de altă parte, acesta este cel mai ieftin Plug-In Hybrid de pe piață.

TEHNICA ÎN CLAR. Sistemul de propulsie Plug-in Hybrid

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteautoBateria Li-Ion de 8,7 kWh este amplasată în podea în fața banchetei spate pentru o distribuție optimă a maselor și cântărește 120 kg, motorul electric are 34 kg, iar unitatea de comandă încă 12 kg.

Motorul electric de 102 CP este plasat între motorul termic turbo de 150 CP și cutia DSG care are în acest caz trei ambreiaje, al treilea ambreiaj decuplând motorul termic de puntea față oricând este posibil.

TEHICA ÎN CLAR. Prima stație de încărcare de 22 și 50 kWh din România

flota-verde-volkswagen-golf-gte-floteauto
Pe displayul staţiei se afişează câţi kWh s-au încărcat şi timpul rămas până la încărcarea 100%

În incinta Porsche România funcționează prima stație de încărcare de 50 kWh din România. Aceasta este similară stațiilor de încărcare ultrarapidă construite de Tesla pe teritoriul SUA. Practic, bateria de 18,7 kWh a unui VW e-Up se încarcă în mai puțin de 30 minute la capacitate maximă cu încărcătorul de 50 kWh. Există și un cablu pentru încărcarea la 22 kWh. Pe displayul stației se afișează starea de încărcare a bateriei la momentul branșării cablului, cât timp și de câți kWh e nevoie pentru încărcarea la 100% din capacitate. Deocamdată, încărcarea se face gratuit pentru clienții Porsche România care au cumpărat o mașină electrică, dar stația este prevăzută și pentru o utilizare ulterioară cu plata prin card bancar.

TEST CONSUM. Autonomie electrică practică, consum hibrid de diesel

În modul electric, consumul a fost de 4,8 km/kWh. După parcurgerea traseului urban de 19,9 km, computerul de bord arăta autonomie electrică de încă 21 km. Indicația confirmă realitatea. Un consum de 4,8 km/kWh înseamnă că cei 8,7 kWh ai bateriei ajung pentru 41,7 km. În modul Hybrid cu bateria încărcată 100%, consumul a fost de 7,3 l/100 km. Pe traseul extraurban de 76,4 km cu bateria încărcată la 20% din capacitate, consumul a fost de 5,1 l/100 km.

VERDICT

Autonomia electrică reală de peste 41 km permite o utilizare exclusiv electrică în oraş în timpul săptămânii, ceea ce este un avantaj important. În modul Hybrid, GTE nu este mai eficient faţă de un TDI modern. Diferenţa de preţ faţă de Golf 2.0 TDI la echipare comparată este de 9.500 euro – justificată pentru autonomia electrică și performanțele dinamice superioare, dar nejustificată pentru consumul în modul Hybrid.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Dacia Spring a ajuns la 20.000 de unități comercializate în România

Divizia Dacia din România a anunțat astăzi că a livrat modelul electric...

Flotă verde

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu 800 de puncte de încărcare pentru mașini electrice

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu un total de...

Flotă verdeFonduri publice

Primăria Braşov a lansat licitație pentru instalarea a 80 de noi staţii de încărcare a mașinilor electrice

Primăria Braşov a lansat procedura de achiziţie pentru instalarea a 80 de...

Flotă verde

Renault: Noua eră a LCV-urilor electrice

Renault dezvăluie numele și siluetele unei viitoare game de vehicule comerciale ușoare...