Cu versiunea Combi, Skoda rămâne perseverentă crezului că un break e mai practic decât un SUV. Iar cu volumul minim al portbagajului de 530 litri este o alternativă pentru micii comercianţi. Test cu Fabia Combi 1.4 TDI DSG Style.
Cu mici excepţii, breakurile de clasă mică au cam dispărut pe piaţă, locul lor fiind luat de SUV-uri mai puţin practice şi mai grele. Skoda nu renunţă însă la concept (peste 1,1 milioane de unităţi Fabia Combi vândute) şi noua generaţie Fabia Combi vine cu noi valori practice. Volumul standard al portbagajului a crescut cu 25 litri la 530 de litri şi se poate extinde la 1.395 litri dacă se rabate bancheta.
Prin rabaterea banchetei se creează suprafaţă plană de încărcare dacă se comandă podeaua dublă (124 euro). De asemenea, marginea de încărcare este mai joasă, fiind la 611 mm de sol, cu 26 mm mai jos decât înainte.
Mai lată cu 90 mm, mai lungă cu doar 10 mm şi mai scundă cu 31 mm, noua Fabia Combi are şi un ecartament mai lat cu 30 mm în faţă şi 31 mm în spate şi un ampatament mărit cu 5 mm. Spaţiul în spate este generos, libertatea de mişcare a capului nefiind afectată de scăderea înălţimii cu 31 mm.
Skoda menţionează că noua Fabia Combi nu a preluat platforma MQB de la Octavia şi Golf dar utilizează multe dintre componentele platformei MQB şi ne referim în primul rând la motoarele pe benzină EA 211 şi diesel EA 288, direcţia electromecanică, arhitectura electrică incluzând indicatoarele de bord, sistemele de infotainment şi de asistenţă.
Noi am testat versiunea 1.4 TDI DSG de 90 CP în echiparea de top Style.
Noul TDI de 1,4 litri este cu 33 kg mai uşor decât vechiul 1.6 TDI fiind şi mai economic (3,4 l/100 km faţă de 3,8 l/100 km). Versiunea cu DSG promite un consum de 3,6 l/100 km, iar în practică se pot atinge constant valori sub 5 l/100 km.
Datorită ecartamentelor mai late şi ampatamentului mai mare, Fabia Combi are o ţinută de drum sigură, este mai confortabilă decât vechea generaţie şi se conduce plăcut graţie direcţiei electromecanice de la Octavia ce oferă un bun feedback.
Dieselul de 1,4 litri trage viguros, având un cuplu sănătos de 230 Nm între 1750 rpm şi 2500 rpm. Cutia DSG conferă multă sportivitate micului break dar este nervoasă în schimbări şi costă 1.300 euro în plus faţă de versiunea cu cinci trepte. În această clasă diferenţa de preţ faţă de cutia manuală este prea mare.
Verdict
Noua Fabia Kombi oferă multe valori practice fiind o maşină inteligentă, cu un portbagaj mare şi un interior spaţios. Motorul TDI se potriveşte perfect cu profilul de cărăuş fiind extrem de economic şi puternic la cilindreea lui. Dar cutia DSG e scumpă şi nervoasă în schimbări.
Comentați?