Flotă premium. BMW 116i – Downsize radical

Cu ocazia faceliftului Seriei 1, BMW a introdus în premieră un motor cu 3 cilindri amplasat  longitudinal în combinaţie cu transmisia spate. Noul 116i este cel mai ieftin BMW cu transmisie  spate care se poate cumpăra. Primul test.
flota-premium-bmw-116i-floteauto

Cu ocazia faceliftului de la începutul acestui an, BMW a renovat masiv gama de motoare a Seriei 1. Noile propulsoare cu 3 cilindri de 1,5 litri din 116i şi 118i ca şi toate dieselurile sunt din ultima generaţie având la bază cilindrul universal de 500 cmc. Noi am condus în premieră 116i – primul BMW cu transmisie spate echipat cu motor cu 3 cilindri şi în acelaşi timp cel mai ieftin BMW cu transmisie spate, cu un preţ de 23.932 euro. Prin comparaţie, cel mai ieftin diesel – 114d – este cu peste 2.000 de euro mai scump.

Cu ocazia faceliftului, grila şi farurile (standard cu lumini de zi cu LED, opţional full LED) au fost redesenate, prizele de aer sunt mai mari, iar stopurile spate sunt complet noi având forma tradiţională de L.

flota-premium-bmw-116i-floteauto
Foto: BMW, Răzvan Măgureanu

Aerul condiţionat automat, radio BMW Proffessional şi sistemul multimedia iDrive cu display de 6,5 inch ca şi sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri sunt acum standard, iar opţional se oferă pilot automat adaptiv cu funcţie Stop&Go şi sistem automat de parcare paralel şi perpendicular. Tracţiunea integrală este disponibilă la 118d, 120d şi M135i, iar cutia automată Steptronic cu 8 trepte e standard la 120d xDrive, 125d şi M135i xDrive, la restul versiunilor fiind opţională.

Noul motor în 3 cilindri de 1,5 litri din 116i dezvoltă 109 CP şi un cuplu maxim de 180 Nm de la o turaţie foarte scăzută, de numai 1.250 rpm. Este un motor compact cu turbina integrată în conducta de evacuare şi dispune de injecţie directă, distribuţie variabilă pe admisie şi evacuare Double Vanos şi sistem Valvetronic.

flota-premium-bmw116i-floteautoDeşi cifrele de putere şi cuplu nu sunt impresionante, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 10,9 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Cutia de viteze manuală excelent etajată şi cu o timonerie foarte precisă contribuie la dinamica foarte bună pentru un model de bază. BMW anunţă un consum de 5 l/100 km cu jantele standard de 16 inch pe care le-am avut şi noi pe maşina de test. Noi am înregistrat pe ruta Munchen-Stuttgart un consum de 6,2 l/100 km la viteza legală de croazieră pe autostradă. Pe un parcurs cu mai multe tipuri de drum, recuperarea energiei la frânare şi modul Eco Pro pe care l-am folosit în timpul călătoriei ar putea ajuta mai mult.

Ce nu ne-a plăcut sunt uşoarele vibraţii la relanti şi sub 1.500 rpm, în ciuda prezenţei arborilor de contraechilibrare. Amplasarea longitudinală este mai defavorabilă din punctul de vedere al vibraţiilor pentru un motor în 3 cilindri decât cea transversală.

VERDICT:

Un preţ de sub 24.000 de euro pentru un BMW modern cu transmisie spate este atractiv, iar dinamica este neaşteptat de bună pentru un model de bază. Un cilindru în minus nu marchează o revoluţie la consum deși în cifre absolute consumul este destul de mic, iar la turaţii mici se simt uşoare vibraţii.

 

 

Adaugati comentariu