Fiat Doblo, facelift pentru 2015

Fiat Doblo, unul dintre cele mai cunoscute modele din domeniul utilitarelor compacte, intră în noul an 2015 cu un facelift amplu la nivel estetic, dar și cu destule noutăți tehnice. Actuala generație Fiat Doblo a fost lansată pe piața europeană în 2010, deci acum a ajuns la jumătatea ciclului de viață.



fiat-doblo-2015-facelift-0-floteauto

Prin urmare, Doblo urmează să fie propus în cursul primului trimestru al acestui an cu o serie de modificări menite a-i păstra atractivitatea în rândul clienților. În România nu știm deocamdată când va ateriza, dar vom reveni cu detalii despre data lansării, prețuri, motorizări și dotări pentru piața noastră.

fiat-doblo-2015-facelift-103-floteauto
Fiat Doblo 2015 are acum un individualism mai puternic. Iar farurile sunt mai bine protejate în caz de tamponări

Primul lucru care iese în evidență este partea frontală complet modificată față de a actualului model: ”fața” rotunjită, cu faruri ovoidale, o grilă cuminte și, în general, o ”expresie” prea cuminte a fost înlocuită cu un stil ce-i imprimă noului Doblo mai mult caracter și îi accentuează individualismul. Dacă în cazul versiunii de marfă caracteristicile de design nu primează (fiind mult mai importantă protecția blocurilor optice la lovituri, de exemplu), versiunea de pasageri putem spune că este clar avantajată de noul design al părții frontale. Și în spate s-au operat modificări subtile la capitolul stopuri și hayon, în rest Doblo păstrând alura robustă.

De fapt, faceliftul reprezintă o noutate doar pentru piața europeană, deoarece, la drept vorbind, premiera noii părți frontale s-a consumat peste ocean, în SUA, unde Doblo a fost lansat la sfârșitul lui 2014 sub denumirea RAM ProMaster City. Poate părea un detaliu insignifiant, dar trebuie apreciată scăderea costurilor pe care o implică această mișcare, deoarece este de așteptat ca modelele Ducato și Doblo, comercializate în SUA ca RAM ProMaster și Promaster City, să ducă la creșterea volumului total de vânzări al diviziei de autovehicule comeciale FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

fiat-doblo-2015-facelift-203-floteauto
Planșa de bord a noului Fiat Doblo e restilizată și pune un accent mai mare pe ergonomie

Așa cum partea frontală e modificată substanțial, la fel se întâmplă și cu planșa de bord, care e simplificată la nivelul aspectului. Nu vorbim de schimbări radicale – de exemplu, indicatoarele și blocul de comenzi pentru climatizare sunt la fel. Însă gurile de aerisire, volanul, interfața multimedia (Uconnect, cu display tactil de 5”) și partea superioară a bordului sunt regândite, așa încât rezultatul final promite o îmbunătățire a lizibilității și ergonomiei comenzilor și afișajelor. În rest, vorbim de noi combinații de culori și tapițerii, plus un upgrade important, mai ales pentru varianta de marfă: saunele șoferului și pasagerului pot fi înlocuite cu o banchetă specială de 3 locuri, sub locul central fiind prevăzut un compartiment de depozitare generos.

La capitolul volume de încărcare, Doblo rămâne la fel de competitiv ca până acum. Capacitatea portbagajului în varianta cu 5 locuri este de 790 de litri, iar opțional mașina poate primi încă două locuri suplimentare. Varianta Cargo oferă capacități de încărcarea între 3,4 și 5,0 metri cubi, ba chiar un maxim ed 5,4 metri cubi prin eliminarea scaunului pasagerului. Și să nu uităm de cele două variante de ampatament, plus versiunea cu acoperiș supraînălțat, atât pentru versiunea de marfă, cât și pentru cea de pasageri.

fiat-doblo-2015-facelift-102-floteauto
Noul Doblo oferă o varietate mare de motorizări și versiuni de caroserie

La capitolul motorizări, Doblo se bazează pe 7 versiuni pe benzină și diesel, dar și bi-fuel. Domeniul diesel este asigurat de propulsoarele common-rail MultiJet II de 1,3 litri și 75 ori 90 CP, de 1,6 litri și 105 CP, respectiv de 2,0 litri și 135 CP, dieselul cel mai mic având cuplul îmbunătățit cu până la 40% la turațiile mici și medii. Propulsoarele pe benzină oferite sunt un 1,4 litri de 95 CP, respectiv un 1.4 TurboJet, de 120 CP, acesta din urmă putând fi comandat și în varianta bi-fuel, funcționând atât cu benzină, cât și cu metan. Cei interesați de mai mult confort pot combina dieselul de 1,6 litri cu o cutie automată robotizată, iar cine vrea mai multă siguranță, mai ales pe suprafețe cu aderență precară, va putea comanda noul sistem de control electronic Traction+. Pentru cei care doresc economie mai mare de carburant, Doblo oferă și un pachet EcoJet, constând din sistem Start&Stop, pneuri cu rezistenă redusă la rulare, accesorii aerodinamice pentru caroserie, precum și o serie de modificări la alternator și pompa de ulei, ba chiar și un tip nou de ulei, cu viscozitate redusă.

Noul Fiat Doblo oferă peste 1.000 de variante de personalizare, pornind de la cele 4 versiuni de caroserie (Cargo, Combi, Truck și ”Pianalato”), iar producția sa va continua la uzina turcească din Bursa. Prețurile și dotările pentru piața românească le vom afla în curând.

Adaugati comentariu