Advertisement

FIAT 500 electric floteauto.ro
Home Piaţa auto Autoturisme FIAT 500 electric: drumul spre nemurire

FIAT 500 electric: drumul spre nemurire

Este modelul care a spart gheața, deschizând epoca electrică pentru italieni pe bătrânul continent. A trecut de la mașină populară la icon, iar acum se reinventează. Ce șanse are FIAT 500 electric într-un segment care dă pe-afară de modele pe baterii?

Ce poate fi mai inteligent decât să te folosești de cea mai grea armă din arsenal pentru a păși pe un tărâm nou? FIAT știe perfect că în lumea electricelor are o imagine nulă, așa că s-a folosit de cel mai puternic simbol al gamei pentru a pătrunde en fanfare în noua epocă.

FIAT 500, un simbol al istoriei auto, a fost regândit de la zero, luând calea ”curată” a electronilor. Nu multe companii au norocul de a avea un astfel de as în mânecă. De fapt, una singură mai profită de pe urma unui model iconic reinterpretat în vehicul electric: BMW, cu al său Mini Cooper SE.

FIAT 500 electric floteauto.ro

Într-un interviu acordat recent de președintele FIAT, Oliver François, site-ului autoexpress, aflăm multe ”dedesubturi” despre pionierul 500 electric, ca de exemplu faptul că întârzierea italienilor nu este o greșeală, ci o strategie, pentru că amploarea pe care o vor lua vehiculele electrice în viitorul apropiat este incertă.

”Ceea ce știm este că avem un icon. Este un lider în Europa, oamenii îl iubesc! Ceea ce nu știm sigur, și nu putem previziona este cum va evolua cererea pentru vehicule electrice. Dar trebuie să fim pregătiți de orice. Clar, cererea va exista, din cauza reglementărilor din centrele orașelor, dar nu știm la ce nivel va crește. Totuși, suntem pregătiți, pentru că avem un model cu două abordări diferite”, spune François, referindu-se la ambele versiuni de FIAT 500, convențional și electric.

Italienii au procedat ca la carte: nu au adaptat platforma existentă la propulsia full-electrică, ci au dezvoltat noua mașină de la zero, toate componentele (platformă, caroserie, interior) fiind complet noi. De fapt, FIAT 500 electric este mai mare decât versiunile de 500 cu propulsie convențională și mild-hybrid.

”Acesta nu este un plan B. Nu este o platformă convențională pe care am modificat-o ca să primească niște baterii. E nou-nouță. Iar mașinuța asta demonstrează încă o dată că este emblematică. Aceasta este versiunea noastră de Tesla urbană”, spune șeful FIAT.

💡 Vezi aici datele tehnice complete pentru FIAT 500 electric! 💡 

Toate bune și frumoase, însă mai rămâne un aspect de discutat: prețul. Pentru că mașina asta vine cu un sistem de propulsie extrem de ”generos” și cu un interior premium, cu conectivitate de top, și prețul este mare pentru un city-car. Bateria de 42 kWh care asigură o autonomie WLTP de 320 km, încărcătorul de 85 kW, motorul de 118 CP, toate costă. La fel și instrumentarul digital de 7 inci și ecranul tactil de 10,25 inci al sistemului multimedia Uconnect 5, la fel și sistemul de rulare autonomă de Nivel 2.

FIAT 500 electric oferă caracteristici premium cu riscuri asumate: prețul versiunii convertible, echipată complet ajunge la 37.500 euro cu TVA și wallbox incluse. În România mai scădeți 10.000 de euro bonus Rabla Plus. Firește, modelul standard, hatchback, cu echipare de bază ar putea coborî la 30.000 de euro.

”Depinde puțin de țară, dar în general vânzările de 500 sunt cumva bipolare. Există și clienți pentru versiunea de bază, dar proporția substanțială a vânzărilor este dată de exemplare extrem de scumpe ale modelului, precum ediții speciale, versiunea convertible… Sunt clienți care plătesc și 25.000 de euro pentru versiunea pe benzină. Deci dacă putem vinde o mașină mai veche care nici măcar nu e electrică cu banii ăștia, probabil că e fezabil și cu noua variantă”, spune Oliver François.

FIAT 500 electric floteauto.ro

În final, șeful FIAT își imaginează clientela noului 500 electric ca fiind formată în principal din clienți care ar putea trece la tehnologia electrică fascinați de aspectul și performanțele noului model și din clienți care deja dețin câteva exemplare de 500 convențional și vor cu orice preț ultima iterație a modelului în garaj.

Eu cred că, dacă vrea să puncteze consistent, ar trebui să se gândească și la o versiune fără mari pretenții, care ar putea atrage ”grosul” clienților dornici de o electrică fără pretenții exagerate, poate chiar cu un pachet de baterii mai mic și cu un motor mai puțin puternic. Adică la un model mai practic pentru clientul obișnuit, cu rute urbane, un model accesibil companiilor care vor flote de vehicule electrice. Sau, pe lângă 500 electric, să ofere un Centoventi ieftin, care să completeze perfect gama de vehicule urbane FIAT. Acesta ar putea fi construit fie pe platforma lui 500 electric, fie pe e-CMP a viitorilor aliați din grupul PSA, la fel ca e-208 și Corsa-e. Variante sunt suficiente și italienii nu au voie să rateze oportunuitatea unei electrice de buget!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehiculele electrice
FinanciarFlotă verde

FMI: Tranziţia la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra industriei auto

Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...