Externalizarea administrării flotei poate reduce costurile

Fără doar şi poate, din ce în ce mai multe companii percep leasingul operaţional drept soluţia potrivită pentru o bună administrare, cu costuri scăzute, a flotei auto.

Conform unei cercetări realizate de New Kopel Group (NKG) pe un număr de 50 de companii, aproape jumătate dintre managerii intervievaţi (46%) au indicat că motivul principal pentru care apelează la leasingul operaţional îl reprezintă costurile reduse în administrarea flotei.

„Pentru o companie care îşi externalizează serviciile de administrare a flotei, reducerile de costuri pot ajunge la 30-35%”, ne-a explicat Hezi Shayb, CEO New Kopel Group, subsidiara holdingului Shlomo Group din Israel, lider pe piaţa leasingului operaţional în ţara de origine.

Potrivit sondajului, 25% dintre companii ar alege această soluţie de finanţare a parcului auto datorită externalizării serviciilor de administrare, iar 29%, pentru soluţiile integrate şi personalizate (tailor made).

„Întreprinderile mici şi mijlocii şi clasa de mijloc sunt principalele motoare ale economiei şi ele trebuie susţinute prin crearea de soluţii personalizate”, a adăugat Hezi Shayb.

În opinia sa, companiile sunt interesate de autovehicule pentru că devin din ce în ce mai atente cu nevoile propriilor angajaţi.

externalizare-administrare-flote-floteautoStudiul NKG a confirmat faptul că mai mult de jumătate dintre managerii intervievaţi se aşteaptă, în acest an, la o creştere a consumului, iar 62,5% la o creştere a numărului de clienţi şi, implicit, a afacerilor. Avansul consumului, profesionalismul angajaţilor şi scăderea dobânzilor sunt, în opinia companiilor, trei dintre cei mai importanţi factori cu influenţă pozitivă asupra mediului de afaceri.

„România are un potenţial de creştere foarte mare, iar industria în care noi activăm este pe un trend ascendent datorită perspectivelor economice foarte bune”, a punctat CEO-ul New Kopel Group.

În zece ani de activitate pe piaţa românească, NKG a investit peste 25 de milioane de euro în cele patru linii de business, are în administrare o flotă de 3.000 de vehicule şi deţine un portofoliu de peste 300 de clienţi corporate.

La finalul anului trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 43,5 milioane de euro. La rândul său, Shlomo Group, acţionarul NKG, administrează în Israel o flotă de 65.000 de vehicule, deţine 33% din piaţa leasingului operaţional pe segmentul domestic şi 25% din piaţa de leasing operaţional corporate. Holdingul activează nu doar în industria auto, ci şi în asigurări, shipping, telecom, logistică şi real-estate.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2015)

Adaugati comentariu