Advertisement

Exporturile
Home Miscellanea Financiar Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,2% în primele 10 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,2% în primele 10 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 4,2% în primele 10 luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, valoarea FOB a acestora fiind de 36,5 miliarde de euro, arată datele publicate, marți, de Institutul Național de Statistică (INS). Totodată, importurile au urcat cu 2,7%, la 38,2 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că în comerțul internațional cu mijloace de transport se înregistrează un deficit de aproximativ 1,7 miliarde de euro.

Din valoarea totală a exporturilor de mașini și echipamente pentru transport, 28,5 miliarde de euro au fost obținute în relația cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare cu 1% comparativ cu rezultatul înregistrat în perioada ianuarie – octombrie 2023.

Conform INS, exporturile de mijloace de transport au avut o pondere de 47% în totalul exporturilor României, menținându-se în continuare la cel mai ridicat nivel dintre toate grupele de produse.

În ceea ce privește importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport, acestea au însumat, în primele 10 luni din 2024, aproximativ 38,2 miliarde de euro, în creștere cu 2,7% față de perioada similară de anul trecut. Din această valoare, 29,3 miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creștere cu 0,1% comparativ cu perioada ianurie – octombrie 2023.

Datele Statisticii arată ca importurile de mijloace de transport au avut o pondere de 36,4%în totalul importurilor naționale, din nou cea mai ridicată dintre toate grupele de produse.

În aceste condiții, pe grupa de produse „Mașini și echipamente pentru transport”, România aînregistrat un deficit al balanței comerciale, de aproximativ 1,7 miliarde de euro.

Potrivit INS, în 2023, exporturile de mașini și echipamente pentru transport au crescut cu 8,6% comparativ cu anul precedent, valoarea FOB a acestora fiind de 41,7 miliarde de euro. La rândul lor, importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport au însumat, în 2023, aproximativ 44,9 miliarde de euro, în urcare cu 8,5% față de anul precedent.

La nivelul întregii economii, în primele 10 luni, exporturile FOB au însumat 77,7 miliarde de euro, iar importurile CIF  au fost de 104,9 miliarde de euro. Raportat la perioada similară din 2023, exporturile au scăzut cu 1,2%, iar importurile au crescut cu 3%. Astfel, deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) înregistrat de România în primele 10 luni ale anului în curs s-a majorat cu 17,2%, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, până la valoarea de 27,2 miliarde de euro.

Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Tramvaiele Imperio au parcurs, în doi ani, 8,5 milioane de kilometri în Capitală

 

IVECO extinde ADN-ul său recunoscut pe o nouă piață

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

senatului
Financiar

Flota de mașini a Senatului și cota de combustibil vor fi reduse cu 20%

Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunțat, miercuri, că vor fi micșorate cheltuielile...

Transporturi

Ghid complet despre trailere: tipuri, utilizări și avantaje

Trailerele sunt vehicule ce joacă un rol esențial în transportul de bunuri,...

Exporturile de mijloace de transport
FinanciarTransporturi

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,1% în primele 11 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 4,1% în primele 11...

Norvegia
FinanciarFlotă verde

Din 2025, în Norvegia vor fi vândute numai mașini noi cu emisii zero. Cu 10 ani înaintea UE

Povestea de succes a Norvegiei în ceea ce privește mobilitatea cu emisii...