Advertisement

Exporturile de mijloace de transport
Home Miscellanea Financiar Exporturile de mașini au crescut cu 15,7%, iar importurile, cu 20,7%. La cât a ajuns deficitul

Exporturile de mașini au crescut cu 15,7%, iar importurile, cu 20,7%. La cât a ajuns deficitul

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 15,7% în primele 11 luni din 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, valoarea FOB a acestora fiind de 35,6 miliarde de euro, arată datele publicate luni de Institutul Național de Statistică (INS). Pe de altă parte, importurile au urcat și mai repede, cu 20,7%, la 37,9 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că în comerțul internațional cu mijloace de transport se înregistrează un deficit de peste 2 miliarde de euro.

Din valoarea totală a exporturilor de mașini și echipamente pentru transport, 28,4 miliarde de euro au fost obținute în relația cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare, la rândul ei, cu 17,7% comparativ cu rezultatul înregistrat în perioada ianuarie – noiembrie 2021.

Conform INS, exporturile de mijloace de transport au avut o pondere de 41,7% în totalul exporturilor României, unul dintre cele mai ridicate nivele pe grupe de produse.

În ceea ce privește importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport, acestea au însumat, în primele 11 luni din 2022, aproximativ 37,9 miliarde de euro, în creștere cu 20,7% față de perioada similară din anul precedent. Din această valoare, 29,1 miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creștere cu 20,6% comparativ cu perioada ianurie – noiembrie 2021.

Datele Statisticii arată ca importurile de mijloace de transport au avut o pondere de 32,7% în totalul importurilor naționale.

În aceste condiții, pe grupa de produse „Mașini și echipamente pentru transport”, România a înregistrat un deficit al balanței comerciale, de 2,3 miliarde de euro.

Conform datelor INS, la nivelul întregii economii, deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în primele 11 luni ale anului trecut a crescut cu 9,65 miliarde euro, la aproximativ 31 miliarde euro, în condiţiile în care exporturile au urcat cu 25,1%, la 85,2 miliarde euro, iar importurile s-au majorat cu 29,9%, la 116,2 miliarde de euro.

Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Fonduri europene pentru proiectarea Autostrăzii Brașov – Făgăraș

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...