Mazda 6. Evoluție tehnică, nu estetică

Berlinele destinate oamenilor de afaceri care-și doresc un plus de imagine dar fără un plus substanțial financiar sunt destul de puține. Dacă mai doresc și ceva performanțe, lista se micșorează drastic. Mazda 6 este una dintre ele, iar anul acesta a primit un upgrade tehnologic inovator și de siguranță.
Mai rapidă
Principala modificare a mașinii a fost făcută la grupul motopropulsor. Mulțumită unor senzori, la intrarea în viraje este scăzut cuplul motor. Acesta are drept consecință încărcarea dinamică a roții din față, de pe exteriorul virajului. Astfel se ajunge la o aderență mai bună și, implicit, o stabilitate mai mare. Am încercat mașina pe un trase destul de sinuos comportamentul rutier și am fost impresionați. Mașina are o stabilitate demnă de invidiat, demnă de o berlină cu pretenții sportive.
Mai sigură
Pe partea de siguranță, mașina a primit o versiune îmbunătățită de cruise-control adaptiv, care acum funcționează în ecartul de viteză 30-200 km/h, datorită unei camere video mai performante. De asemenea, sistemul de frânare automată a fost îmbunătățit, acesta funcționând în ecartul 25-160 km/h față de 25-140 km/h. Pe lângă sistemele de siguranță pentru mersul înainte există și radarul pentru asistență la unghiul mort, acesta acționând până la 8 metri în lateral și 30 în spate. Pentru oraș, Mazda a dezvoltat sistemul Advanced City Brake Support care funcționează în ecartul de viteză 4-80 km/h detectând și pietonii.
Mai confortabilă
La interior au fost făcute câteva modificări, mai ales din punctul de percepție al șoferului. Urmând filozofia jinba-itai (cal și călăreț) prin care vehiculele trebuiesc percepute de șofer ca o prelungire a lor, precum calul pentru călăreț, Mazda 6 a fost creată pentru confortul șoferului în primul rând. Volanul amplasat central față de scaun și pedalierul aflat la înclinația optimă duc la o oboseală mai mică a șoferului. Pentru acesta a fost instalat și un sistem de încălzire a volanului, o dotare care merita să-și facă apariția pe Mazda 6.
Deși era așteptat, totuși Mazda nu a instalat și suspensie adaptivă.
Verdict
Cu o ținută de drum îmbunătățită și mai confortabilă, Mazda 6 – 2017 ajunge în zona unde ar trebui să fie orice berlină cu aspirații premium. Dar ce reușește în plus gama 6 este să ofere mult confort și dotări inedite, fără o majorare a prețurilor.