Mazda 6. Evoluție tehnică, nu estetică

Se spune că dacă ceva este bun, nu trebuie schimbat. Din acest motiv, cei de la Mazda au operat doar modificări tehnice pentru gama 6, nu și estetice. Iar singura schimbare exterioară a fost la nivelul oglinzilor retrovizoare.



Berlinele destinate oamenilor de afaceri care-și doresc un plus de imagine dar fără un plus substanțial financiar sunt destul de puține. Dacă mai doresc și ceva performanțe, lista se micșorează drastic. Mazda 6 este una dintre ele, iar anul acesta a primit un upgrade tehnologic inovator și de siguranță.

Mai rapidă

Principala modificare a mașinii a fost făcută la grupul motopropulsor. Mulțumită unor senzori, la intrarea în viraje este scăzut cuplul motor. Acesta are drept consecință încărcarea dinamică a roții din față, de pe exteriorul virajului. Astfel se ajunge la o aderență mai bună și, implicit, o stabilitate mai mare. Am încercat mașina pe un trase destul de sinuos comportamentul rutier și am fost impresionați. Mașina are o stabilitate demnă de invidiat, demnă de o berlină cu pretenții sportive.

Mai sigură

Pe partea de siguranță, mașina a primit o versiune îmbunătățită de cruise-control adaptiv, care acum funcționează în ecartul de viteză 30-200 km/h, datorită unei camere video mai performante. De asemenea, sistemul de frânare automată a fost îmbunătățit, acesta funcționând în ecartul 25-160 km/h față de 25-140 km/h. Pe lângă sistemele de siguranță pentru mersul înainte există și radarul pentru asistență la unghiul mort, acesta acționând până la  8 metri în lateral și 30 în spate. Pentru oraș, Mazda a dezvoltat sistemul Advanced City Brake Support care funcționează în ecartul de viteză 4-80 km/h detectând și pietonii.

Mai confortabilă

La interior au fost făcute câteva modificări, mai ales din punctul de percepție al șoferului. Urmând filozofia jinba-itai (cal și călăreț) prin care vehiculele trebuiesc percepute de șofer ca o prelungire a lor, precum calul pentru călăreț, Mazda 6 a fost creată pentru confortul șoferului în primul rând. Volanul amplasat central față de scaun și pedalierul aflat la înclinația optimă duc la o oboseală mai mică a șoferului. Pentru acesta a fost instalat și un sistem de încălzire a volanului, o dotare care merita să-și facă apariția pe Mazda 6.

Deși era așteptat, totuși Mazda nu a instalat și suspensie adaptivă.

  Verdict

Cu o ținută de drum îmbunătățită și mai confortabilă, Mazda 6 – 2017 ajunge în zona unde ar trebui să fie orice berlină cu aspirații premium. Dar ce reușește în plus gama 6 este să ofere mult confort și dotări inedite, fără o majorare a prețurilor.

Adaugati comentariu