Europarlamentarul Markus Ferber (CSU) avertizează împotriva reglementărilor excesive cu specificații de testare nerealiste pentru standardul de emisii Euro 7.
Europa trebuie să aibă grijă ca „în mijlocul crizei actuale, să nu se auto-distrugă în ceea ce privește politica industrială”, a spus Ferber. Europarlamentarul este și purtătorul de cuvânt al grupului european CSU pentru politica de transport din Parlamentul European. Motorul cu ardere internă este deja „condamnat”, a mai precizat acesta.
El nu s-a sfiit să afirme că propunerea Comisiei Europene conține reglementări nerealiste. „Renunțăm la o tehnologie și apoi strângem din nou corsetul privind reglementările”, a criticat Ferber. „Sigur, realitatea ne spune că cei despre care afirmăm că sunt deja morți de cele mai multe ori trăiesc mult mai mult. Însă acest lucru nu este valabil și în plan economic. Mai ales pentru industria noastră de automobile, care ar trebui să se concentreze pe noile tehnologii de propulsie”.
”Comisia Europeană pare să lucreze sistematic la moartea industriei auto și a furnizorilor”
Pentru Ferber, strategia Comisiei este una strict politică și poate avea consecințe dure. „Dacă luați împreună înăsprirea directivei privind calitatea aerului, standardul de emisii Euro 7 ca și noile valori limită de CO2 pentru flote, senzația este că, acum, Comisia pare să lucreze sistematic la moartea industriei auto și a furnizorilor”.
Ferber avertizează că, odată cu standardele de emisii mai stricte și sfârșitul motorului cu ardere, din 2035, industria va suferi enorm. Și solicită un cadru realist pentru standardul de emisii. „Noile linii directoare trebuie să fie fezabile și realiste și nu unele introduse în grabă, cu forța. Este important să împiedicăm intrarea în vigoare prea devreme a acestora și să acordăm sectorului auto suficient timp.”
Ferber a descris termenele vizând Euro 7 (2025 pentru autoturismele noi și 2027 pentru vehiculele comerciale grele) drept „pur și simplu utopice”. „În plus, ar trebui eliminate și condițiile de testare în situații extreme, deoarece o astfel de măsură nu este oportună. Dacă dorim să avem în continuare o industrie auto competitivă în Europa, ar trebui să ne concentrăm pe planificarea securității pentru companii și pe o abordare realistă. Mai exact valori limită ambițioase, dar, deopotrivă, bine calibrate și fezabile”, a spus Ferber.
Comentați?