Advertisement

e-combustibilii
Home Administrare flote Carburanţi E-combustibilii sunt mai scumpi, ineficienți și dăunători mediului? Meta-studiu Alianța pentru Climă din Germania

E-combustibilii sunt mai scumpi, ineficienți și dăunători mediului? Meta-studiu Alianța pentru Climă din Germania

E-combustibilii sunt prea scumpi, ineficienți și nu sunt disponibili în cantități suficiente pentru utilizarea în mașinile cu motor cu combustie, arată un meta-studiu realizat de Forumul pentru Economia de Piață Ecologico-Socială (FÖS), la comanda Alianței pentru Climă din Germania.

„Meta-studiul arată că oricine pune sub semnul întrebării eliminarea treptată a motoarelor cu ardere în Europa induce în eroare cumpărătorii de mașini”, explică Stefanie Langkamp, ​​director în cadrul Alianței pentru Climă din Germania. ”E-carburanții pentru sectorul autoturismelor sunt un miraj și cu siguranță nu reprezeintă o alternativă la mașinile electrice. Sunt mult prea scumpi, ineficienți și dăunători mediului. Prin urmare, politicienii trebuie să rămână la decizia UE de a nu mai permite motoarele cu ardere începând cu 2035”, adaugă acesta.

Potrivit meta-studiului, chiar și cu subvenții guvernamentale mari, până în 2035 nu vor exista cantități suficiente de e-combustibili pentru a aduce o contribuție relevantă la obiectivele climatice. Conform scenariilor realizate de institute și de firme de consultanță de top, din cauza costurilor ridicate și a disponibilității reduse a e-combustibililor, cel puțin 75% din flota auto a Germaniei va fi deja electrificată până în 2045. Vehiculele cu e-combustibili vor juca, prin urmare, doar un rol marginal în 2050.

Unii actori cer acum reducerea taxei pe energie pentru combustibilii electronici, însă aceste subvenții, potrivit autorilor meta-studiului, ar împovăra bugetul de stat al Germaniei cu cel puțin 45 de miliarde de euro până în 2050. ”Avem nevoie urgentă de aceste fonduri pentru a extinde mobilitatea ecologică. Următorul guvern federal trebuie să acorde prioritate consolidării transportului public local și în special promovării mașinilor electrice mici pentru persoanele cu venituri reduse”, subliniază Langkamp.

Meta-studiul mai arată și cât de ineficientă este utilizarea e-combustibililor: 150 de turbine eoliene pe uscat ar putea furniza energie pentru 240.000 de mașini electrice, însă numai pentru 37.500 de vehicule cu e-combustibili. „Cu aceeași cantitate de electricitate, de șase ori mai multe vehicule ar putea fi alimentate electric”, explică Matthias Runkel, șeful departamentului de transport și politică financiară în cadrul FÖS și autor al meta-studiului. Mașinile electrice sunt, de asemenea, mult mai ecologice, spune Runkel: „Dacă te uiți la întregul ciclu de viață, mașinile electrice, acestea produc cu 40 – 50% mai puține emisii de CO2 decât mașinile alimentate cu e-combustibili”.

În opinia lui Matthias Runkel, e-carburanți sunt eficienți numai pentru transportul aerian și maritim. ”Avem nevoie de cantitățile limitate de e-combustibili pentru traficul aerian și maritim, deoarece electrificarea este dificilă în aceste domenii”, a precizat acesta.

Potrivit ADAC, e-combustibilii provoacă emisii poluante similare cu cele ale combustibililor fosili, astfel că riscurile pentru sănătate se mențin. În schimb, mașinile electrice nu au aproape deloc emisii, în afară de emisiile de particule de la abraziune. Prin urmare, Alianța pentru Climă din Germania solicită încetarea dezbaterii privind finalul motoarelor cu ardere.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Programările online pentru înmatricularea vehiculelor și emiterea permiselor de conducere nu mai pot fi anulate

 

Axionet IoT va investi 26 mil. euro pentru dezvoltarea a aproximativ 500 de stații de încărcare

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MOL
BusinessCarburanţi

Grupul MOL își menține stabilitatea operațională, în ciuda condițiilor dificile de pe piață în 2024

Grupul MOL a anunțat, vineri, rezultatele financiare pentru întregul an, precum și...

Grupul MOL
Carburanţi

Grupul MOL a testat cu succes producția de combustibili sustenabili HVO ȘI SAF

Grupul MOL a produs un carburant diesel care conține ulei vegetal hidrotratat...

Carburanţi

Autostrada București – Ploiești: OMV Petrom a câștigat licitația pentru construirea de benzinării

Compania OMV PETROM MARKETING a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru contractele de...

gpl
CarburanţiService

Un rezervor de GPL poate fi utilizat numai pentru o perioadă de 10 ani

Chiar dacă nu vorbim despre o expirare propriu-zisă în cazul acestor componente,...