După pod, Brăila se pregătește să-și ia și autobuze

Braicar S.A., compania de transport public local din Brăila, a publicat pe site-ul de achiziții o licitație prin care se pregătește de achiziția a 15 autobuze pentru transportul public. Acestea sunt împărțite în două loturi, de 13 și, respectiv, 2 vehicule.



karsan anadolu romania - floteauto

Ultimii ani au marcat mai multe schimbări pentru transportul public din Brăila, care și-a dorit să scadă cât mai mult costurile de exploatare a vehiculelor folosite. Astfel, după ce au încercat o adaptare cu GPL a autobuzelor vechi, au trecut la achiziția de vehicule noi. Mai multe autobuze Isuzu Citibus și Isuzu Novociti și-au făcut loc în garajele transportatorului public local. Luna aceasta, Braicar S.A. a publicat anunțul de participare pentru achiziția de noi autobuze, repartizate pe două loturi.

Lotul 1 – 13 autobuze

karsan anadolu romania - floteauto

Pentru lotul 1 se preferă autobuze de medie capacitate, de minim 50 de locuri pe scaune și în picioare plus un loc pentru șofer. Autobuzele trebuie să aibă podeaua coborâtă (joasă), fără trepte de acces în salonul pasagerilor. Din condițiile tehnice aflăm că se dorește o motorizare de minim 160 CP și o cilindree a motorului cuprinsă între 4.3 și 5,5 litri. Vehiculele trebuie să aibă minim două uși pe partea dreaptă, Dimensiunile în care trebuie să se încadreze vehiculul vor fi între 8 și 9,6 m lungime. Puntea motoare nu trebuie să aibă reductor încorporat (nu se vor accepta punți portale precum la toate autobuzele urbane de 12 m). Transmisia solicitată este manuală sau automată cu șase trepte. După o analiză a vehiculelor ofertate pe piața românească, cele mai mari șanse le are autobuzul Karsan Atak. Produs în Turcia, acest vehicul are motorizare FPT Euro 6 de 4,5 litri, minim 52 de locuri pe scaune și în picioare, loc pentru scaun rulant și toate celelalte solicitări ale Braicar.

 

Lotul 2 – 2 autobuze

karsan_jest_web_gorsel6

Pentru lotul doi sunt solicitate doar două autobuze de capacitate mică, dar care să depășească 20 de locuri din care minim 10 pe scaune plus un loc pentru scaunul rulant. Conform solicitărilor, vehiculul poate avea tracțiune față sau spate, suspensii independente sau rigide. Motorizarea solicitată trebuie să fie de minim 2,2 litri (eliminând astfel orice autobuz bazat pe motorizarea Mercedes-Benz de 2,2 litri de pe Sprinter) și maxim 3,5 litri. De asemenea, podeaua complet coborâtă va elimina alți concurenți care ar putea încerca să participe la licitație, lista restrângându-se foarte mult.

Dintre vehiculele aflate pe piața noastră, cel mai probabil ar avea sorți de izbândă Karsan Jest Euro6.

Criteriile de evaluare se bazează pe un algoritm în care 70% contează prețul, 20% impactul energetic (consumul conform SORT 2) și 10% perioada de garanție (minim 2 ani).

Termenul limită de depunere a ofertelor este de 7 iunie. Prețul total al vehiculelor nu trebuie să depășească 8.300.000 lei (aproximativ 1.450.000 Euro fără TVA.

 

 

Adaugati comentariu