DJ 102I
Home Infrastructură Drumul care poate revitaliza turismul în Valea Jiului

Drumul care poate revitaliza turismul în Valea Jiului

Turismul este astăzi singura sursă financiară pentru comunităţile din Valea Jiului, puternic lovite închiderea minelor începând cu 1997. Dar pentru ca turismul să funcţioneze, este nevoie, bineînţeles, şi de o infrastructură rutieră modernă.

Singura cale de acces în Valea Jiului este Defileul Văii Jiului, aflat însă de o lungă perioadă de timp într-un proces interminabil de reabilitare şi modernizare, care îngreunează mult traficul rutier şi tranzitarea zonei, creând de cele mai multe ori un adevărat blocaj şi un val de nemulţumiri din partea şoferilor.

În acest condiţii, locuitorii din zonă au venit cu o altă soluţie, modernizarea DN 66A, care face legătura între Câmpul lui Neag şi Băile Herculane, astfel că intrarea în Valea Jiului ar avea o a doua cale modernă de acces. Drumul traversează de altfel, zone montane de vis, inclusiv Parcul Naţional Domogled-Valea Cernei. Pentru a sensibiliza şi mai mult autorităţile, in noiembrie 2017 au fost strânse peste 37.000 de semnaturi, listele fiind trimise fostului premier Tudose. Dar lucrurile nu au avansat aproape deloc. Motivul, lipsa finanţării.

Pentru DN 66A, sectorul cuprins între km 47 – km 66, Studiul de Fezabilitate a fost elaborat încă din anul 2009. Acordul de Mediu a fost obţinut în anul 2011, iar în 2012 a fost necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate. Licitaţia pentru această procedură a fost anulată, însă, în anul 2015 din cauza lipsei de finanţare.

Acum, reprezenatnţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spun că pentru acest sector a fost obţinut acceptul Ministerului Transporturilor (MT) privind finanţarea de la bugetul de stat pentru revizuirea/actualizarea studiu de fezabilitate, în limita sumelor disponibile. După ce vor fi obţinute toate avizele MT va fi promovată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico — economici.

Pentru modernizarea sectorului cuprins între km 66— km 109, în anul 2015, s-a pregătit documentaţia pentru licitarea execuţiei lucrărilor, însă aceasta a fost retrasă odată cu scoaterea proiectului din Master Planul General de Transport. Cu toate acestea, raportul de analiză a fost finalizat şi s-a întocmit nota conceptuală împreună cu tema de proiectare. În prezent, se află în curs de elaborare caietul de sarcini pentru Expertiza Tehnică a drumului.

Însă o sursă financiară propriu-zisă tot nu există. CNAIR promite doar că va interveni la Ministerul Transporturilor în vederea confirmării posibilităţii finanţării lucrărilor de la bugetul de stat şi includerea în anul 2018 a cheltuielilor necesare pentru elaborarea studiului de prefezabilitate.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeș - Lugoj
Infrastructură

Șapte oferte pentru proiectarea Lotului Caransebeș – Lugoj, parte din Autostrada Sudului A6

Pentru proiectarea Lotului 4 Caransebeș – Lugoj al drumului de mare viteză...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Luni se deschide circulaţia între DN 5 şi DN 4, parte din Autostrada de Centură București

Luni se va deschide circulaţia rutieră pe un sector din Autostrada de...

Autostrada Paşcani - Suceava
Infrastructură

Autostrada Paşcani – Suceava va costa 9 mld. lei. Care este sursa de finanțare

Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava, obiectiv de infrastructură...

noduri rutiere
Infrastructură

Licitație pentru construcția a 3 noduri rutiere în județul Ilfov

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat procedura licitaţie a...