Două drumuri expres vor înlocui Autostrada Lugoj-Craiova

Proiectul construirii unei autostrăzi între Lugoj şi Craiova s-a transformat într-unul ce priveşte două drumuri expres.



lugoj

Legătura rutieră între cele două localităţi are o miză importantă în ideea realizării unei şosele rapide în partea de sud a României. Tronsonul Lugoj – Craiova face parte atât din proiectul Autostrăzii Sudului (A6) Bucuresti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj, pentru jonctiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timisoara – Arad – Nadlac, cât şi din Autostrada europeană nord-sud, Via Carpatia, magistrala  care va face legatura intre Marea Baltica, Marea Neagra si Marea Egee.

Potrivit ultimilor date ale Ministerului Transporturilor, conexiunea rutieră rapidă dintre Lugoj şi Craiova se va face prin intermeniul a două drumuri expres, Drobeta Turnu Severin – Lugoj şi Drobeta Turnu Severin – Craiova, documentaţia tehnică urmând a fi finanţată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.

„CNAIR, prin Directia Generată de Pregătire şi Monitorizare Proiecte de Infrastructură Rutieră – Directia Planificare, Pregătire Proiecte şi Monitorizare Implementare Proiecte de Infrastructură Rutieră, a întreprins demersurile necesare includerii în portofoliul POIM 2014 – 2020 a etapei de pregătire pentru obiectivele: „Drum expres Drobeta Turnu Severin – Lugoj” şi „Drum expres Drobeta Turnu Severin – Craiova”. În urma analizării solicitării formulate de către CNAIR, reprezentanţii Direcţiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport (DGOIT) au emis un răspuns favorabit, în acest sens fiind solicitat direcţiilor specializate din cadrul CNAIR pregătirea documentaţiilor tehnice, precum şi a celorlalte documente necesare pentru depunerea aplicaţiilor de finanţare”, precizează ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-un document transmis Camere Deputaţilor.

Autostrada Sudului şi Via Carpatia

Reamintim că Autostrada Sudului este unul dintre cele trei proiecte rutiere care ar putea fi finanţate printr-un parteneriat public-privat. Cu o lungime de aproximativ 550 de km, costul realizării ei se ridică la 2,5 mld. euro. Pe traseu sunt finalizaţi doar 11 km, deschişi circulaţiei intre localitatile Balint si Lugoj.

La rândul ei, Via Carpatia va conecta porturile baltice, poloneze si lituaniene cu cele grecesti si de la Marea Neagra. Si Romania face parte din acest proiect, dar din portiunea care îi revine, de aproape 1.100 de km, mai are de construit 558 de km.

Pe teritoriul naţional, trunchiul principal al traseului este Oradea – Arad – Lugoj, care apoi se bifurca pe directia Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta si, respectiv, pe directia Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Vinju Mare – Calafat.

 

Adaugati comentariu