Doar un singur document pentru înmatricularea vehiculelor

Pentru înmatricularea vehiculelor va fi suficient un singur document, simplificarea procedurilor urmând să fie adoptată printr-un Ordin care va fi semnat vineri, 10 iulie, a anunțat ministrul de Interne Marcel Vela.
înmatricularea vehiculelor

„Astăzi (vineri – n.r.), voi semna Ordinul ministrului Afacerilor Interne prin care înmatricularea vehiculelor să poată să fie făcută într-un mod mai eficient mai simplu, astfel încât cetăţenii să nu mai fie puşi în situaţia în care pierd timpul, stau la cozi în zone aglomerate, mai ales în acestă perioadă delicată din punct de vedere sanitar. Prin acest ordin, toţi dealerii de autoturisme, de autovehicule din România, inclusiv producătorii, cei trei mari producători – Dacia, Renault şi Ford – vor avea posibilitatea să înmatriculeze direct autoturismele noilor proprietari printr-un simplu document, un mandat pe care cumpărătorul îl încheie cu vânzătorul”, a declarat Marcel Vela.

Ministrul de Interne a mai spus că pot fi realizate digital şi alte operaţiuni, cum ar fi radierea, obţinerea autorizaţiei de circulaţie, obţinerea unui act de înmatriculare.

Totodată, producătorii autohtoni pot obţine o autorizaţie de circulaţie ca să facă noi probe pentru noile modele.

Acesta a adăugat că vor fi descentralizate şi serviciile pentru obţinerea permiselor de conducere şi pentru înmnatriculare.

„O să procedăm şi la o descentralizare a serviciilor de obţine a permiselor de conducere şi înmatriculare – unde există distanţe mari între reşedinţa unui judeţ şi cetăţeni, vă dau exemplu Hunedoara, am decis să facem un proiect care să apropie acest serviciu de cetăţeni, să nu mai vină cetăţenii la serviciu, astfel să nu mai trebuiască să vină la Deva, de exemplu, să vină la Petroşani”, a conchis Marcel Vela.

Reamintim că orice autovehicul, nou sau second hand, care circulă pe drumurile publice din România trebuie înregistrat.

Dosarul de înmatriculare pentru 2020 în cazul unui vehicul achiziţionat din România sau dintr-un alt stat UE și care nu a mai fost niciodată înmatriculat trebuie să conţină:

1) Cererea de înmatriculare;

2) Fişa de înmatriculare completată cu datele proprietarului şi având viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale;

– În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, se va depune şi fişa de înmatriculare completată cu datele acesteia.

3) Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 lei, se poate achita la ghişeu odată cu depunerea documentelor;

4) Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.

– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora.

– În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie.

5) Procura specială, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât proprietarul vehiculului.

6) Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;

7) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului în forma prevăzută de lege la data dobândirii dreptului de proprietate, în original şi în copie.

– În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se va prezenta şi documentul care să ateste dreptul legal în virtutea căruia persoana poate folosi vehiculul, în original şi în copie.

– În cazul în care vehiculul este folosit în sistem leasing se poate prezenta un extras din contractul de leasing, care să conţină cel puţin părţile, obiectul şi durata contractului, datele de identificare ale vehiculului şi semnăturile părţilor, în original şi copie;

8) Dacă persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz:

– formularul „Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport”, prevăzut de Ordinul preşedintelului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor „Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport” şi „Certificat”, precum şi a procedurii de eliberare a acestora;

SAU

– formularul „Certificat”, prevăzut de Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor „Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport” şi „Certificat”, precum şi a procedurii de eliberare a acestora.

9) Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie;

10) Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (40 lei – număr la rând sau 85 lei – număr preferenţial), se achită la ghişeu odată cu depunerea documentelor.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ford Motor ar putea închide unele fabrici din SUA începând de săptămâna viitoare

Scădere drastică de peste 20% pentru exporturile de maşini

Scandalul Dieselgate. Volkswagen, în chingile justiției

Adaugati comentariu