Distincții feline în SUV-ul francez Peugeot 3008

Imaginea este importantă pentru orice firmă, iar alegerea unei mașini care arată bine și care se dovedește un bun companion la drum lung sunt dezideratele oricărui manager de flotă. Dacă, în plus, vehiculul are și un preț decent, cu atât mai bine.



Lansarea SUV-ului Peugeot 3008 a produs rumoare în publicul amator de asemenea vehicule. Mașina a venit într-un moment de ascendență a acestui segment în Europa. Mai mult, a venit cu ce era mai important și mai cerut de piață: transmisii automate, tracțiune pe două roți motrice și o pleiadă de dotări care se regăsesc mai degrabă pe lista unui producător de autovehicule premium deât al unui fabricant de mașini de volume mari.
Inspirații de leu

Din orice unghi am privi 3008, constatăm că are diferențe mari față de celelalte modele din gama Peugeot. Are câteva elemente comune cu micul 208 și ceva asemănări cu 308. Dar în rest, ca și proporții și linii, este din alt curent estetic. Nu spunem că mai rău ci doar diferit. Eventual am putea spune că este dintr-un curent mai bun, mai plăcut. Parcă cineva s-a hotărât să arunce toate schițele existente în dulapurile din Socheaux și a venit cu o tabletă și un stylus pe care, din trei linii, a conturat viitorul estetic al mărcii. La partea din spate se remarcă blocurile optice separate ca trei lămpi individuale, sugestia fiind că sunt desenate ca trei gheare de leu. La partea frontală sunt vizibile, mai ales la vehiculele dotate cu faruri full-led, două intruziuni peste blocul optic ce seamănă cu colții unei feline. La final însă, rezultatul este un vehicul atractiv.

Platforme comune

Politica platformelor comune nu este una nouă. O folosesc din ce în ce mai mulți constructori, din dorința de a scădea costurile de producție. După cum era de așteptat, și Peugeot a trecut la aceste măsuri. Prin urmare 3008 are aceeași platformă cu 308 și la fel ca și următoarele SUV-uri ale mărcii, 4008 și 5008. Din acest motiv, 3008 este disponibil doar cu tracțiune față, puntea spate fiind semi-independentă, cu brațe trase. Motorizările propuse de constructorul francez pentru SUV-ul lor compact se regăsesc, de asemenea, și pe 308. Avem, prin urmare, disponibile unități de 1,2 litri turbo cu benzină, 1,6 turbodiesel sau chiar un doi litri turbodiesel. Pentru motorizarea de 1,6 litri turbodiesel, există două versiuni de putere, de 100 sau 120 CP.  Am mers cu cel mai potent, cuplat la o transmisie automată cu șase trepte. Până la 120-130 km/h se mișcă foarte bine și orice depășire a unui alt autovehicul de la 80 km/h se va obține în mai puțin de 10 secunde (de la angajarea în depășire până la retragerea pe banda de mers). Dar, ca o marcă ce a smuls laurii în multe competiții automobilistice din lume, nu ne mirăm că a reușit să realizeze modele dinamice. Ne bucurăm însă că, în sfârșit, vine cu acestea într-un pachet atractiv.

Revoluția interiorului

Dar dacă este ceva care într-adevăr ne-a impresionat, atunci acela este interiorul. Deși nu are pretenții că ar fi o marcă premium, Peugeot a dotat SUV-ul său cu un habitaclu garnisit din belșug cu tehnologie, materiale bune și, mai ales, un bun simț estetic cum rareori se poate întâlni pe piața automobilelor noi. Fără a fi extravagant, fără a fi opulent, 3008 reușește să fie primitor pentru patru persoane la drum lung. În plus, pentru bagaje, constructorul a rezervat un spațiu de 520 de litri (care se pot extinde la 1490 cu bancheta rabatată). Dar, cel mai important loc, este cel de la volan. Ce va primi șoferul? Ei bine, în primul rând se poate bucura de un display complet digital, încă din echiparea de bază. Ceasurile de bord din fața șoferului se pot configura după câteva scheme presetate, sau pot fi personalizate. Ideea de “virtual cockpit” de la Audi se regăsește la 3008 în ipostaza “i-cockpit”, dar pe lângă ecranul din fața șoferului mai include și display-ul central și volanul. Volan care, spre deosebire de alte mărci, este mai mic și are un design teșit. La prima vedere îl face să pară incomod, dar în realitate este foarte ușor de manevrat și cu comenzi intuitiv plasate pe razele sale.

Conglomerat reușit

Deseori, SUV-urile suferă din cauza centrului de greutate ridicat și, prin urmare, duce la o instabilitate pe viraje. Mulțumită masei proprii destul de mici (sub 1400 kg) și a platformei tehnice, 3008 este foarte stabil pe viraje. Mai mult decât atât, oferă și un confort demn de o clasă medie și, oricum, peste o clasă compactă. Dar trebuie precizat că acest confort este mai evident pentru pasagerii din față și nu chiar la același nivel pentru cei de pe banchetă, din cauza punții semi-independente. Pe teren mediu-accidentat, 3008 se comportă foarte bine mulțumită gărzii la sol de 22 cm și sistemului de tracțiune asistat electronic ce repartizează eficient cuplul spre roțile cu cea mai bună aderență. Pentru coborârea pantelor este disponibil sistemul Hill Descent Control care menține atât viteza de coborâre cât și traiectoria mașinii. Singurul reproș ar fi că funcționează doar cu maneta schimbătorului în poziția neutră, nu și dacă este în Drive.

 

VERDICT

3008 este surpriza plăcută pe care o așteptam cu toții de la Peugeot. Leul francez s-a ridicat, s-a scuturat și a sărit la atac într-un segment unde mașinile dotate la fel costă mult mai mult. Mulți se vor strâmba pentru că nu are tracțiune integrală. Dar trebuie să înțeleagă că aceasta nu este esențială iarna, prin oraș sau pe șosele naționale. Dar un consum mai scăzut de combustibil este de dorit pe tot anul!

 

 

 

 

 

Adaugati comentariu