Dispare Declaraţia 205. Cum pot declara angajatorii impozitul pe venit din 2015?

Începând cu veniturile anului 2015, declaraţia 205 va dispărea din lista obligaţiilor declarative ale angajatorilor. Toate datele legate de reţinerile pe impozit vor fi înregistrate în sistemul de stat în baza conţinutului Declaraţiei fiscal unice 112, care se depune lunar.



dispare-declaratia-205-cum-pot-declara-angajatorii-impozitul-pe-venit-din-2015-floteauto

„Faptul că există un singur punct de referinţă în aceea ce priveşte declararea contribuţiilor sociale lunare şi a celor legate de impozitele reţinute pentru fiecare beneficiar de venit aduce cu sine o mai mare acurateţe atunci când aceste date trebuie verificate şi validate atât pentru angajator, cât şi pentru autorităţi. Dacă luăm anul 2013 ca referinţă pentru începerea „modernizării” fişelor fiscale, putem spune că statul a reuşit ca, în decurs de 3 ani, să unifice toate taxele incluse în procesul de salarizare într-o singură declaraţie lunară şi să degreveze angajatorii români de obligativitatea depunerii unei declaraţii în plus, chiar dacă aceasta era anuală”, este de părere Maria Cojocariu, Payroll Manager Accace.

dispare-declaratia-205-cum-pot-declara-angajatorii-impozitul-pe-venit-din-2015-floteauto
Pentru veniturile aferente anului 2014 angajatorii au avut în continuare obligativitatea de a depune formularul 205

Compania de consultanţă pentru contabilitate, salarizare şi administrare HR atrage însă atenţia asupra faptului că angajatorii au în continuare obligaţia de a elibera, la cererea angajatilor, o adeverinţă de venit privind datele anului trecut, document a cărui formă şi conţinut sunt lasate la latitudinea companiilor.

Documentul trebuie să conţină, însă, următoarele elemente:

  • datele de identificare ale contribuabilului,
  • venitul realizat în cursul anului,
  • deducerile personale acordate,
  • impozitul calculat şi reţinut.

„De subliniat este că pentru veniturile aferente anului 2014 angajatorii au avut în continuare obligativitatea de a depune formularul 205, punctează Maria Cojocariu.

Reamintim că, în anul 2013, Fişele Fiscale au fost transformate în Formularul 205, din acel moment angajatorii având pentru prima dată oportunitatea depunerii formularului în mediul online, pe portalul ANAF folosind semnătura electronică.

În anul 2014, reglementările introduse de ANAF prin Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 57 din 23 ianuarie 2014 au venit în ajutorul angajatorilor, stabilind că impozitul calculat şi retinut pe fiecare beneficiar de venit se va face lunar şi în declaraţia fiscală unică 112.

 

 

Adaugati comentariu