Industria auto, zguduită de Brexit

Versiunea radicală a Brexit ar putea arunca industria auto cu 10 ani în urmă, foarte aproape de situaţia din perioada crizei financiare. Aceasta este concluzia unui studiul realizat de consultanţii Deloitte, dat publicităţii la începutul lunii februarie.



Versiunea radicală a Brexit (hard) presupune separarea completă a Marii Britanii de Uniunea Europeană şi revenirea la relaţiile economice ante-aderare. Versiunea uşoară (soft) înseamnă menţinerea unor acorduri economice şi de imigrare cu Europa continentală.

În scenariul pesimist, Deloitte consideră că, în 2019, piaţa europeană va scădea la 2,28 milioane de vehicule înmatriculate, o cifră doar cu puţin mai mare decât rezultatul din 2009, de 2,19 milioane de unităţi. Contracţia pieţei trebuie evaluată în contextul în care consultanţii de la IHS Automotive estimau că, în lipsa Brexit-ului, producţia de vehicule din UE ar fi urcat, anul viitor, la 2,83 milioane de unităţi.

Desigur, producţia britanică va fi avantajată, urmând să înregistreze o creştere cu 17% (60.000 unităţi), dar exporturile Franţei vor scădea cu 36%, (83.000 vehicule) la 144.000 de unităţi, iar ale Germaniei, cu 31% (255.000 unităţi), la 555.000 de unităţi. Celelalte ţări din Uniunea Europeană vor înregistra un declin însumat de 36% (312.000 unităţi), la 556.000 de vehicule. În schimb, importurile Marii Britanii din zone non-UE vor creşte cu 7% (40.000 de unităţi), la 610 000 de vehicule.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpert.ro

Adaugati comentariu