Temsa HD. Delicii de cursă lungă

La scurt timp după ce a fost lansat, Temsa HD a beneficiat de un facelift discret care i-a adus mai multă siguranță și blocuri optice noi, conforme cu noua imagine a celei mai prestigioase mărci din Turcia.



Chiar dacă nu este cel mai mare exportator de autobuze din Turcia, constructorul Temsa este cu siguranță singurul care a reușit să exporte în toată lumea autocare destinate publicului exigent. Creșterea constantă a calității precum și utilizarea unor subansamble de la producători renumiți au făcut ca, anul trecut, să intre în finala europeană pentru Autocarul Anului în Europa. Chiar dacă n-a câștigat, faptul că a fost acolo, printre finaliști, spune destul de multe lucruri bune despre el.

Priviri agere

După ce ani de zile ne-au obișnuit cu blocurile optice formate din faruri-lupă (vezi Safari, LD, sau Tourmalin), constructorul din Adana s-a decis să schimbe radical imaginea frontală a produselor sale. Astfel, după ce au introdus MD7 la finele anului 2015, a urmat lansarea navei-amiral Temsa Maraton și, acum, restilizarea pentru HD. De asemenea, au fost înlocuite și stopurile, pentru a fi mai evidente și, de ce nu, mai elegante. Odată cu facelift-ul, a primit și așteptatele sisteme de siguranță pentru păstrarea benzii (LDWS) și radarul de distanță pentru frânare automată (AEBS cu ACC).

Destinație clară

Am mers cu HD-ul și putem spune clar că este un autocar turistic în toată legea. Motorizarea DAF și transmisia ZF sunt bine împerecheate, astfel încât la drumuri lungi să fie și silențioase și, mai ales, economice.

Cum merge

Pe șosea

La turațiile de lucru de sub 1.500 rpm, HD 12 este foarte silențios chiar și pentru ultimele rânduri din spate. În ciuda înălțimii mari, păstrează, totuși, un centru de greutate scăzut pentru categoria sa.

Pe autostradă

Atâta timp cât HD 12 va reuși să stea la 100 km/h, consumul său va fi optim. Chiar încărcat la capacitate maximă, nu ar trebui să treacă de 25 l/100 km.

Verdict

La 200.000 euro fără TVA, alte mărci pot livra, eventual, autobuze interurbane, dar în niciun caz un autocar confortabil, de 55 de locuri. Am constatat că motorizarea și transmisia sunt armonizate astfel încât la 100 km/h acul turometrului să stea în mijlocul zonei verzi, favorizând consumul.

 

Adaugati comentariu