Sistemului eCall pentru apeluri de urgenţă va trebui instalat de la 31 martie 2018 pe toate autoturismele si utilitarele uşoare, a stabilit Parlamentul European. Practic, în caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgenţă 112 şi comunică serviciilor de urgenţă locul în care se află vehiculul.
Pentru instalarea sistemului pe autobuze şi camioane, discuţiile vor fi amînate până în anul 2021.
Potrivit Comisiei Europene (CE), toate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le.
Pentru a salva vieţi sau pentru a reduce gravitatea rănilor, fiecare minut contează atunci când serviciile de urgenţă sunt chemate la locul unui accident rutier, arată CE.
Victimele accidentelor nu au însă întotdeauna reflexul sau capacitatea fizică de a suna imediat la serviciile de urgenţă. Dispozitivele eCall rezolvă această problemă alertând imediat serviciile respective, chiar dacă şoferul sau pasagerul este inconştient sau nu poate telefona din alt motiv. Potrivit estimărilor, această tehnologie grăbeşte sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40 la sută din timp în zonele urbane şi cu 50 la sută în zonele rurale. Utilizat la scară largă, serviciul eCall va contribui în fiecare an la salvarea a sute de vieţi omeneşti în Europa şi la reducerea gravităţii rănilor şi traumatismelor în zeci de mii de cazuri, susţine CE.
În România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall încă din 2013. La acel moment, reprezentanţii STS spuneau că dispozitivele vor costa între 50 şi 100 de euro şi pe aceste aparate se va putea folosi orice tip de cartelă.
Dispozitivele pot fi simple, respectiv pot avea doar funcţia de eCall, sau pot fi dotate cu microfon sau cu posibilitatea ataşării unui microfon sau chiar a unor camere video.
Comentați?