Advertisement

Home Administrare flote De ce presiunea de umflare corectă este esențială pentru o performanță optimă?

De ce presiunea de umflare corectă este esențială pentru o performanță optimă?

Presiunea corectă în anvelope este un aspect căruia șoferii și administratorii de flote sunt îndemnați să îi acorde o atenție deosebită. Această valoare este esențială pentru menținerea performanței acestora. Ca și asupra consumului de carburant. Un aspect de multe ori neglijat.

Anvelopa este singurul punct de contact dintre vehicul și suprafața drumului. Și este un element esențial pentru siguranța utilizatorilor, dar și a mărfurilor transportate. Și, trebuie menționat, pentru o anumită sarcină și tip de activitate, în condiții clar definite, există o singură presiune de umflare adecvată.

O valoare care permite o deplasare sigură, durabilă, economică și confortabilă. Și, cu toate acestea, sondajele relevă că presiunea în anvelope este unul dintre punctele de întreținere care adesea nu este monitorizat și menținut pe cât de bine ar trebui.

Presiunea corectă și impactul acesteia asupra performanței anvelopelor

Am apelat la expertul Michelin pentru a afla detalii cu privire la presiunea corectă a anvelopelor și impactul acesteia asupra performanței anvelopelor. Cu atât mai mult cu cât sunt o mulțime de șoferi sau administratori de flote care s-au plâns cu privire la uzura neuniformă a anvelopelor autovehiculelor, ceea ce duce la pierderi de performanță și, în cele din urmă, la o scădere a eficienței.

Michelin folosește în fabricarea anvelopelor trei tehnologii inovatoare care îi asigură pe clienți că anvelopele sunt capabile să ofere o performanță de durată. Este vorba despre:

REGENION: aderență pe toată durata de viață a anvelopei. Banda de rulare auto-regeneratoare produsă în matrițele noastre realizate prin tehnologia 3D de imprimare a metalului.
FORCION: cauciuc care este mai rezistent pentru mai mulți kilometri. Material nou care întărește cauciucul și crește performanța kilometrică.
CARBION: îmbunătățește longevitatea kilometrică. Proces industrial inovator care îmbunătățește calitatea amestecului de cauciuc.

Nu este însă suficient atrage atenția expertul. Iar primul aspect relevat este acela că presiunea incorectă a anvelopelor are un impact negativ asupra anumitor aspecte de bază ale performanței în materie de siguranță: rezistența carcasei, stabilitatea și manevrabilitatea vehiculului, nivelurile de aderență și tracțiune și sensibilitatea la lovirea bordurilor. Dar nu numai.

Presiunea incorectă a anvelopelor afectează componentele pneului, uzura neuniformă sau deteriorarea acestuia, valorile privind durata de viață (kilometrajul) scăzând substanțial. Cu influențe asupra costurilor. Capitol la care mai există un efect de mare impact. Cel al creșterii consumului de carburant. Un aspect care e neglijat în România. Din păcate!

Motivele verificării presiunii de umflare

  • Dacă presiunea de umflare este prea scăzută, rezultatul este o creștere anormală a temperaturii de rulare. Aceasta poate duce la deteriorarea componentelor interne. Această deteriorare este ireversibilă și poate provoca distrugerea și dezumflarea rapidă a anvelopei.
  • Consecințele rulării cu presiune insuficientă în anvelope nu sunt neapărat imediate și pot deveni evidente chiar și după corectarea presiunii.
  • Presiunile în anvelope trebuie verificate în mod regulat pe anvelope la „rece” sau atunci când vehiculul este în service (între 15°C și temperatura ambientală), utilizând un manometru calibrat.
  • Presiunea insuficientă de umflare crește, de asemenea, foarte mult riscul de acvaplanare prin blocarea evacuării apei prin umăr și duce, de asemenea, la uzura umărului sau la uzură neuniformă.
  • Supra-umflarea poate provoca uzură rapidă și inegală și sensibilitate crescută la impact (deteriorarea benzii de rulare, defectarea carcasei).
  • Chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea trebuie verificată oricum în mod regulat.

Observație importantă! Trebuie efectuate verificări ale presiunii tuturor anvelopelor de pe vehicul, inclusiv pe roata de rezervă!

Impactul subpresiunii la presiunea nominală de umflare cuprinsă între 6 și 9 bari

Riscuri

1. Umflarea insuficientă poate duce la rularea anvelopelor la temperaturi anormal de ridicate, ceea ce duce la degradarea termică a componentelor anvelopelor. Degradarea este ireversibilă și poate duce la dezumflarea rapidă a anvelopei.
2. Umflarea insuficientă conduce la:
– O creștere a rezistenței la rulare și, prin urmare, a consumului de combustibil al vehiculului
– O reducere a duratei de viață a anvelopelor (kilometraj scăzut)
– Un impact asupra manevrabilității și siguranței vehiculelor
– O reducere a rezistenței carcasei care limitează potențialul de reșapare
3. Supra-umflarea reduce:
– Siguranța și confortul la rulare
– Aderența, deoarece suprafața de contact nu va fi optimă, aplicând o presiune excesivă pe centrul benzii de rulare.
– Durata de viață a anvelopelor (kilometraj), în special pe anvelopele axelor motoare.

Influența presiunii în anvelope asupra kilometrajului (durata de viață)

O anvelopă umflată mai puțin cu 1,5 bari (22 PSI) poate duce la o pierdere de kilometraj de până la 10%.

Influența presiunii în anvelope asupra consumului de combustibil

Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de combustibil. O presiune de umflare inadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, consumul de combustibil al vehiculului.
Umflare insuficientă de 1,5 bar = consum de combustibil crescut cu 1%*
Consum crescut de combustibil al anvelopei la 7,5 bari pentru recomandarea a 9 bari sau 17% sub-umflate.

 

 

Sfaturile experților Michelin pentru a beneficia pe deplin de performanțele anvelopelor rezultate din inovațiile companiei

• Verificați periodic presiunea anvelopelor atunci când anvelopele sunt reci la temperatura ambiantă sau după ce vehiculul s-a oprit timp de câteva ore.
• Nu umflați niciodată o anvelopă care a funcționat umflată insuficient fără o inspecție amănunțită atât în interior, cât și în exterior.
• NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE DACĂ ACESTEA SUNT FIERBINȚI.
• Presiunile din anvelope mai mari de 10 Bari (145 PSI) nu sunt recomandate pentru circulația normală pe autostradă.
• Presiunile de umflare la anvelopele reci care sunt cu 0,6 bari (8 PSI) sub valorile sugerate trebuie corectate imediat.
• Utilizați un manometru precis, calibrat în mod regulat și manevrați-l cu grijă.
• Presiunile recomandate de producătorul vehiculului sau al anvelopei trebuie respectate în toate circumstanțele. Presiunile de umflare a anvelopelor trebuie să fie întotdeauna adecvate pentru sarcina și utilizarea anvelopelor.
• În toate cazurile trebuie respectate reglementările în vigoare în țara de utilizare.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Dataforce
Administrare flote

Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce

Aproximativ patru din cinci manageri de flotă spun că responsabilitațile lor au...

vacanța
Administrare flote

Problemele tehnice cu mașina nu trebuie să vă strice vacanța. Opt recomandări utile

Înainte de a pleca în vacanța de vară, mulți oameni sunt copleșiți...

electrificarea flotelor corporative
Administrare flote

Vehiculele electrice pot pierde până la 30% din autonomie pe vreme foarte caldă

Vehiculele electric nu își pierd din autonomie doar pe vreme extrem de...

Anvelope

Fabrica Nokian Tyres Romania a produs prima anvelopă

Noua fabrică de anvelope pentru autoturisme a Nokian Tyres construită la Oradea,...