Advertisement

MAZDA-MX-30
Home Piaţa auto Autoturisme De ce are Mazda MX-30 baterie de numai 35,5 kWh!

De ce are Mazda MX-30 baterie de numai 35,5 kWh!

Viitorul crossover electric Mazda MX-30 a născut o mare controversă odată cu prezentarea datelor tehnice: de ce a primit o baterie de numai 35,5 kWh? Niponii au răspuns la obiect și au dezvăluit și o soluție pentru clienții cu ”nevoie de autonomie extinsă”.

Primul autoturism complet electric de la Mazda, crossoverul MX-30, va apărea în Europa în doar câteva săptămâni. Dincolo de stilul șarmant, tipic modelelor casei nipone și de agilitatea pe care o promite, prin folosirea materialelor ușoare, MX-30 a iscat discuții pe marginea celui mai sensibil capitol pentru o mașină electrică: autonomia mică pe care i-ar oferi-o bateria de 35,5 kWh, singura din ofertă.

Din cei 35,5 kWh (brut), pot fi folosiți 32 kWh (net), ceea ce corespunde unei autonomii reale probabile de aproximativ 180 km. Deja cei mai sensibili au palpitații. Totuși, oficialii Mazda au luat în calcul toți factorii înainte de a-l lansa pe piață pe MX-30. Noul crossover trebuie să ofere un balans real între autonomie și nivelul de poluare.

MAZDA-MX-30

Iar Christian Schultze, șeful diviziei de cercetare și dezvoltare Mazda Europe, spune că, pe întreg ciclul de viață (de la producerea și până la eliminarea completă a bateriilor), MX-30 determină emisii de CO2 echivalente cu ale compactei Mazda3 Skyactiv-D, și că orice acumulator mai mare ar depăși această valoare. Chiar dacă ar fi nevoie să se schimbe pachetul de acumulatori la 160.000 km, avantajul micuței baterii s-ar păstra. Pentru a-i argumenta afirmația, Mazda a prezentat un grafic care reprezintă nivelul de emisii de CO2 pe parcursul întregii vieți a automobilului. Acesta include două electrice, cu baterii de 35,5 și, respectiv 95 kWh și o compactă diesel (Mazda3).

Grafic Mazda

De cealaltă parte, un studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT) dă un verdict aparent diferit: ”Emisiile mai mari de CO2 din timpul fabricării unui automobil electric sunt anulate după numai 2 ani din cauza emisiilor unui autoturism convențional, durată care scade la aproximativ 18 luni dacă energia cu care este alimentat autoturismul electric provine din surse sustenabile”.

Grafic ICCT

Am spus ”un verdict aparent diferit”, pentru că, de fapt, studiul se referă numai la stadiul de fabricare a bateriilor, nu și la cel de dezasamblare. Cât despre autonomia care nu impresionează, șeful Mazda Europe, Yasuhiro Aoyama le-a spus jurnaliștilor de la Automotive News: ”Am dimensionat bateria pentru nevoia de autonomie a potențialilor clienți, care sunt tineri și au rute urbane”. Iar aceștia conduc, în medie, 40 km pe zi. Și atunci, de ce să ”plimbi” după tine o baterie care strică plăcerea de a conduce, pentru că scade agilitatea și crește inerția, și, în plus, crește și consumul?

MAZDA-MX-30

Totuși, celor care străbat distanțe mai lungi, Mazda le va propune o versiune cu range extender: ”Înțelegem, totuși, că unii clienți au nevoie de o mașină care să le asigure o autonomie mai mare. Așa că, în viitor, vom adăuga și o versiune cu range extender, sub forma unui motor rotativ Wankel. Vom monitoriza și progresul tehnologiei. Dacă procesul de fabricare și dezasamblare va progresa, am putea oferi și o baterie mai mare”.

MAZDA-MX-30

Pentru a evita penalizările date de restricțiile emisiilor de CO2 în Europa, Mazda va oferi MX-30 în premieră în Europa, urmând ca ulterior să propună modelul și pe alte continente. MX-30 este dezvoltat în întregime de către Mazda, dar următoarele modele electrice ar putea avea la bază o platformă dezvoltată în comun cu partenerii de la Toyota. Oricum, MX-30 va fi singura electrică oferită de Mazda până în apropierea anului 2025.

via electrek

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Mercedes-Benz eVito
Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Mercedes-Benz eVito. Drumul spre electrificare

Mercedes-Benz eVito furgon este o utilitară de dimensiuni medii ce rămâne o...

Flotă verde

Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România

Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...