Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în şedinţa de astăzi, 25 martie 2016, hotărârea prin care RATB va plăti ANAF peste 126 de milioane delei, reprezentând TVA aferentă gratuităţilor la transportul în comun. În plus, consilierii au votat şi un amendament care va permite ca în a doua jumătate a anului bugetul Regiei să fie mărit.
Hotărârea CGMB oferă RATB posibilitatea de a beneficia de Ordonanţa 44/2015 privind acordarea unor facilităţi fiscale şi astfel, prin plata sumei de 126 de milioane de lei până la 31 martie 2016, obţine o reducere de 111 milioane de lei (din totalul de 237 mil. lei) din datoria care trebuie plătită ANAF.
Potrivit primarului general interimar, Răzvan Sava, nu se pune problema concedierii angajaţilor RATB, a reducerii parcului auto şi nu există nici riscul renunţării la unelegratuităţi pentru transport.
„În cei şapte ani de administraţie Oprescu, RATB aproape că a fost pus pe butuci. Ce se plăteşte azi – suma de 126 de milioane – este repararea greşelilor trecutului, care a rezultat în urma nerespectării legii. Vreau să vă asigur că plătim aceste datorii fără să punem în pericol gratuităţile către pensionari, salariaţii RATB şi buna funcţionare a RATB”, a spus primarul, la şedinţa CGMB.
Conform amendamentului votat în unanimitate şi discutat în Comisia de buget-finanţe, „RATB va cuprinde suma de 126.194.330 lei în bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC) pe anul 2016 la partea cheltuieli. În partea a doua a anului, activitatea de transport public va fi reanalizată şi susţinută financiar la parametrii normali, în urma unei rectificări bugetare, în conformitate cu normele şi procedurile din UE”.
În acest fel, a fost modificat articolul, care prevedea iniţial că „subvenţia de la bugetul local pentru activitatea de transport înscrisă în BVC pe anul 2016 al RATB nu poate fi mai mare decât subvenţia aprobată prin HCGMB 32/2016, în cuantum de 515 milioane lei”.
Comentați?