Dacia, cel mai valoros brand românesc

Cu o valoare de 1,2 miliarde euro, Dacia este cel mai valoros brand românesc, iar Dedeman, cu o valoare de 206 milioane euro, este cel mai valoros brand cu acţionariat 100% românesc, relevă raportul Brand Finance România 50.



Potrivit documentului, Dacia este un brand solid, popular şi a fost practic singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, astăzi fiind a doua marcă din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producţie vândută în 34 de ţări.

În privinţa industriilor prezente în clasament, în afară de categoria “auto” care este cu totul singulară, sectorul de retail se distinge prin cele 10 branduri care valorează împreună peste 796 milioane euro. Cele mai valoroase între acestea sunt platforma de e-commerce eMAG şi retailerul Dedeman.

Top 10 branduri româneşti

1. Dacia – 1,2 miliarde euro
2 . eMAG – 361 milioane euro
3. Dedeman – 206 milioane euro
4. Petrom – 182 milioane de euro
5. Digi (RCS&RDS) este pe locul 5, cu o valoare de 150 milioane euro,
6. Banca Transilvania – 130 milioane euro
7. Bitdefender – 112 milioane euro
8. BCR – 111 milioane euro
9. BRD – 103 milioane euro
10. Electrica – 90 milioane de euro

Brand Finance calculează valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevenţă”. Această abordare implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului şi calcularea unei rate de redevenţă care ar fi pretinse pentru folosirea brandului – adică ceea ce ar trebui să plăteasca proprietarul pentru dreptul de folosire a brandului, dacă nu l-ar avea în proprietate.

 

 

Adaugati comentariu