Home Piaţa auto Dacia Bigster este în finala Car of the Year 2026. Renault caută al treilea succes la rând

Dacia Bigster este în finala Car of the Year 2026. Renault caută al treilea succes la rând

Juriul prestigioasei competiții anuale Car of the Year a anunțat astăzi mașinile care au fost votate pentru a accede în finala competiției care, an de an, decide cele mai atractive modele. Printre finaliste se numără și de această dată un SUV produs în România. Este vorba despre Bigster, după ce, anul trecut, aceeași performanță o reușea cea mai recentă generație Duster.

Cei 60 de membri ai juriului Car of the Year (Mașina Anului în Europa), veniți din 23 de țări europene, au ales cele mai bune șapte vehicule dintre 35 de modele care au fost selectate în semifinală. Câștigătorul premiului va fi anunțat pe 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Internațional Auto de la Bruxelles.

Cei șapte finaliști sunt, în ordine alfabetică, Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 și Skoda Elroq.

Reamintim, în juriul Car of the Year, după aproape două decenii de absență, România este reprezentată începând de anul trecut de Florin Micu, CEO AutoExpert Media, care reprezintă publicațiile AutoExpert, Auto Motor și Sport și Flote Auto.

Înainte de a alege însă câștigătorul ediției din 2026, juriul va mai efectua un test extins, în Spania, pe pista Parc Motor Castellolí. Pentru prima dată în istoria competiției, testul final va avea loc în Spania, pentru a garanta condiții meteorologice favorabile și pentru a profita de drumurile din jurul circuitului, în zona Montserrat de lângă Barcelona. Pentru decizia finală, fiecare membru al juriului va putea acorda un total de 25 de puncte, cu un maxim de 10 puncte per mașină, și va trebui să voteze pentru cel puțin cinci dintre cele șapte modele finaliste.

Bigster, deja un succes

Bigster marchează ofensiva Dacia în segmentul C, oferind un spațiu interior generos, un portbagaj încăpător și capabilități outdoor remarcabile. Lansat în primăvara anului 2025, modelul a înregistrat deja aproape 40.000 de unități vândute la nivel global până la sfârșitul lunii septembrie și peste 55.000 de comenzi.

Construit pe platforma CMF-B, Bigster beneficiază de motorizări electrificate de ultimă generație, care îmbină performanța și eficiența. Succesul Bigster se datorează în mare parte versiunii Hybrid 155, care reprezintă aproape 65% din vânzări.

Renault caută un nou succes

Pentru al cincilea an consecutiv, Renault are un model printre cei șapte finaliști. Astfel, după Megane E-Tech electric (2022),  Austral E-Tech full hybrid (2023), respectiv laureatele Scenic E-Tech electric (2024) și Renault 5 E-Tech electric (câștigător alături de Alpine A290,  2025), acum este rândul lui Renault 4 E-Tech electric să vizeze trofeul.

Kia a câștigat ediția din 2022 cu Kia EV6 și de atunci a intrat pe lista scurtă cu modelele Kia EV9 și Kia EV3. Mercedes-Benz a câștigat ultima dată titlul în 1974 cu modelul 450SE. Noul CLA este primul Mercedes care ajunge pe lista scurtă de la Mercedes Clasa A din 2019.

Fiat este un câștigător în serie al premiului Mașina Anului, câștigând premiul cu modelele 124 în 1967, 128 în 1970, 127 în 1972, Uno în 1984, Tipo în 1989, Punto în 1995, Bravo/Brava în 1996, Panda în 2004 și, cel mai recent, 500 în 2008. Citroën a intrat frecvent pe lista scurtă, dar a câștigat premiul general doar de trei ori: GS în 1971, CX în 1975 și XM în 1990.

Dacia și Skoda sunt singurele mărci de pe lista scurtă care nu au câștigat niciodată premiul Mașina Anului. Dacia Duster a fost nominalizată anul trecut și s-a clasat pe locul cinci în clasamentul general. Cea mai recentă Skoda de pe lista scurtă a fost Skoda Enyaq iV în 2022.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Piaţa auto

China Auto&Innovation Fest 2025 – București Mall, 06-09 noiembrie 2025

15 mărci auto Made in China, 39 de modele auto expuse și...

AutoturismePiaţa auto

Deschidere comenzi România pentru noul Clio, Clio 6

Dezvăluit la Salonul Auto de la Munchen pe 8 septembrie, noul Renault...

ID.Buzz
Flotă verdePiaţa autoVehicule comerciale uşoare

BVG și Moia lansează teste cu ID. Buzz autonome la Berlin

Operatorul de transport public din Berlin, BVG, și serviciul de mobilitate Moia...