Dacia evoluează. A făcut încă un pas în implementarea noii identități de marcă. Dar și unul, plin de substanță, în tehnologiile care definesc noua noastră realitate, reprezentat de aplicația de realitate augmentată, prin care potențialii clienți pot descoperi detaliile modelelor, și platforma specializată pentru estimarea valorii vehiculelor second hand.
În start de 2021, atunci când era prezentat Renaulution, planul strategic care urmărește reorientarea strategiei Grupului Renault, Dacia a fost definită drept ”The small brand that thinks big”. Iar Denis Le Vot, CEO al mărcii, spunea: ”Dacia va rămâne Dacia. Va oferi mereu cea mai bună valoare pentru banii cheltuiți în toate segmentele în care activează. Dar vrem să aducem brandul într-o zonă superioară”.
Așadar, o Dacia care se modernizează, fără a renunța la rețeta care i-a oferit succesul: să ofere esențialul la cel mai bun raport valoare / preț de pe piață. Așadar, o marcă ale cărei ambiții sunt să cucerească noi ”teritorii”, ”printr-o gamă extinsă și modernizată, focusată pe nevoile reale și aspirațiile clienților”. Un brand care oferă mașini moderne, robuste, cu tehnologii folositoare, la un preț accesibil.
Dar nu era totul. Prin intermediul conceptului Bigster, era probat faptul că Dacia este pregătită să scrie un nou capitol al istorie sale, cu o nouă filosofie de design menită să exprime ceea ce este esențial astăzi: reconectarea cu natura și împărtășirea plăcerilor simple cu cei dragi. O idee exprimată parcă și mai precis de Mihai Bordeanu, Country Head Dacia, nu cu multă vreme în urmă, atunci când conceptul a fost prezentat la București: ”Bigster arată că poți să faci design contemporan în abordarea Dacia, Design to Cost. Designul contemporan nu trebuie să coste mult. Dar trebuie să știi să-l faci”.
Și tot Mihai Bordeanu puncta: ”Bigster este o declarație de intenție și la nivel de design. Vedem aici proeminent noua identitate de marcă, cu logo-ul nou. Practic, designul respiră noua identitate de marcă – outdoor, robustețe, simplitate. Bigster este o imagine a mărcii Dacia așa cum o vedem noi acum pentru viitor”. O declarație care, practic, era un teaser pentru ceea ce avea să urmeze. Continuarea implementării noii imagini de marcă, noul logo, deja prezent pe suporturile de comunicare și în reţeaua de showroom-uri a mărcii, urmând să se regăsească pe absolut toate modelele mărcii.
Lucrurile nu se opresc aici însă. Dacia, o demonstrează cifrele de vânzări, este un nume care capătă greutate pe piața europeană (și nu numai) lună după lună, trimestru după trimestru, an după an. ”Lumea vorbește despre Dacia din ce în ce mai mult. Și asta e excelent. În România deja se vorbea, dar există un zgomot pozitiv în crescendo în străinătate cu privire la marca Dacia”, spune Mihai Bordeanu. Iar acest trend, este limpede, induce nu doar motive de mândrie, ci și noi obiective induse de o piață tot mai competitivă. Și cum business-ul auto este într-un proces de profundă transformare pentru a ține pasul cu era digitală, Dacia nu putea rămâne imobilă în fața acestei realități. Și, ca să folosim un termen din șah, a mutat rapid, lansând o aplicație AR, prin care clienții pot descoperi detaliile tuturor modelelor mărcii. Și, în plus, a lansat o platformă specializată pentru estimarea valorii vehiculelor second hand.
Din 16 iunie, mașinile Dacia pot fi comandate cu noul logo
Încă de anul trecut marca Dacia, parte a grupului Renault, a început un program de schimbare a identității vizuale. Pe 17 iunie 2021 a debutat campania de impunere a noilor elemente prin plasarea lor pe suporturile de comunicare, de la comunicate de presă, la broșuri, suporturi media și publicitate.
Ulterior, la începutul lui 2022, și în reţeaua de showroom-uri a mărcii au început să apară noile elemente vizuale, iar din 16 iunie 2022 demarează al treilea și cel mai important pas în direcția redefinirii esențialului în industria auto: plasarea noului logo pe toate mașinile mărcii. Dincolo de schimbările de design, această nouă identitate reflectă, conform oficialilor brandului, „angajamentele de viitor ale Dacia, punând în evidență valorile pe care s-a construit succesul mărcii”.
Este important de menționat că mașinile cu noile elemente de design – logo, emblemă, culoare – pot fi comandate de clienți din 16 iunie, dar vor avea premiera mondială la expoziția auto de la Paris, din luna octombrie. Primele mașini cu noile elemente de design vor fi livrate „la finele anului 2022”, până atunci ajungând la clienți doar cele cu actualele însemne. Tot spre sfârșitul anului 2022 vor putea fi găsite noile modele în showroom-urile mărcii din toată Europa.
Botezată „Dacia Link”, noua identitate vizuală se va regăsi pe absolut toate modelele mărcii. Integrarea noii sigle a condus la modificarea calandrului, ale cărui elemente distinctive, cu un contur evoluat, adoptă culoarea albă. Compusă din literele D şi C stilizate, legate între ele asemenea elementelor unui lanț, noua emblemă evocă în acelaşi timp robustețe şi simplitate. Această siglă este ușor vizibilă de la distanță, fiind prezentă, în plus, pe jantele tuturor modelelor.
O altă schimbare imediat perceptibilă o constituie apariția logotipului în partea din spate a tuturor modelelor, precum şi pe volanul acestora. Introducerea noii identități este însoțită de apariția noii nuanțe „Gris Mégalithe”, pe barele de pavilion, pe scuturile de protecţie faţă şi spate, precum şi pe carcasele oglinzilor retrovizoare ale modelelor Sandero Stepway, Spring şi Duster.
Pentru Dacia, „esențial” înseamnă să ofere vehicule care să răspundă nevoilor reale ale clienţilor. Pe scurt, vehicule robuste şi fiabile, cu un grad ridicat de polivalență, care să permită utilizarea lor atât pentru traseele de zi cu zi cât şi pentru incursiunile în aer liber. O nouă culoare de caroserie, „Lichen Kaki”, îşi face de altfel apariția tocmai pentru a sublinia apropierea mărcii de natură. În plus, pentru a dovedi că Dacia este promotoarea unei abordări raționale a modului în care vehiculele sunt utilizate de clienți, marca va abandona treptat elementele cromate și materialele din piele naturală. Dacia va aplica treptat angajamentele asumate de Renault Group cu ocazia Adunării Generale din 23 aprilie 2021. Astfel, din 2023, Dacia va fi prima marcă a grupului ale cărei vehicule vor avea viteza maximă limitată la 180 km/h.
„Dacia se înnoieşte păstrându-şi în acelaşi timp ADN-ul. Această evoluţie ne permite să demonstrăm că vehiculele noastre pot fi «cool», oferind totodată ceea ce este esenţial pentru clienţi. Marca evoluează odată cu timpurile iar imaginea sa devine tot mai modernă. Modelele sale, polivalente şi robuste, dotate cu echipamente ingenioase şi adaptate ieşirilor în aer liber, se adresează clienţilor pragmatici care sunt în căutarea unor vehicule economice şi ecologice. Noua identitate vizuală reflectă aceste mesaje şi aduce un plus de atractivitate mărcii Dacia, aflate la un nou început”, consideră Lionel Jaillet, director performanţă produs la Dacia.
Aplicație de realitate augmentată
Cum poți intra într-o Dacia pentru a-i descoperi detaliile fără să te apropii de mașină? Simplu. Folosind aplicația Dacia AR pentru smartphone și tabletă, disponibilă gratuit pe App Store şi Google Play. Clienții pot astfel să cunoască mai amănunțit modelele mărcii care afişează noua identitate vizuală a brandului înainte de a le desoperi fizic. Lucru care, așa cum aminteam, se va întâmpla la Salonul Auto de la Paris, iar mai apoi, spre finalul lui 2022, în rețeaua de showroom-uri.
Practic, este o extensie a celorlalte instrumente online care permit configurarea mașina dorită și lansarea unei comenzi. Aplicația Dacia AR le permite utilizatorilor să vadă orice model al mărcii până la scară naturală şi chiar să intre, virtual, în vehicul. Potențialul client poate vizualiza mașina din toate unghiurile, în orice decor ales – pe stradă sau într-o parcare – poate face „zoom” asupra unui detaliu de exteriorul sau din interiorul maşinii.
Și agenții de vânzări din reţeaua comercială a mărcii vor putea utiliza această aplicație pentru a prezenta modelele într-o manieră inedită, în completarea celorlalte mijloace de prezentare pe care le au la dispoziție.
În plus, simultan cu lansarea Dacia AR, sunt disponibile și câteva noi echipamente pentru Sandero Stepway (trapă vitrată pentru plafon acționată electric, dar și cu motorul TCe 110, disponibil deja pe modelul Jogger) și Duster (aeratoare de formă dreptunghiulară, oglinzi retrovizoare exterioare rabatabile electric și senzor de ploaie pentru activarea ștergătoarelor de parbriz). Nu în ultimul rând, Dacia adoptă denumiri noi pentru nivelele de echipare ale modelelor sale. În funcţie de model şi de piaţă, gama poate cuprinde până la patru versiuni: Access şi/sau Essential pentru versiunile cele mai accesibile, Expression, Journey sau Extreme, pentru versiunile cele mai echipate.
Platformă specializată pentru estimarea valorii vehiculelor second hand
Începând din luna iunie, clienţii care doresc să evite procesul anevoios de vânzare a unei mașini second-hand pot beneficia de un serviciu de trade-in oferit pe două platforme specializate: „Carculator” Dacia, şi „Tradein” Renault.
Disponibile la adresele: https://carculator.dacia.ro și https://tradein.renault.ro, cele două platforme le permit utilizatorilor să beneficieze de o estimare a valorii unui vehicul rulat, ca prim pas dintr-un pachet de servicii oferit de Dacia și Renault în vederea înlocuirii vehiculului existent.
Clienţii, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, pot astfel să afle care este valoarea de achiziție a autoturismului de care dispun, indiferent de marcă sau model (cu unele excepții, indicate mai jos). Întregul proces de evaluare se derulează online, ținând cont de ultimele informații de pe piaţă, în timp real. Clienţii nu au obligația de a achiziționa în schimb un vehicul nou.
Estimarea online este dublată de o evaluare fizică efectuată la un partener Renault Selection. Dacă părțile agreează, clientul poate valorifica mașina existentă pe loc. Suma de bani obținută poate fi constituită în avans pentru un model nou Dacia sau Renault, în acelaşi loc.
Criteriile de eligibilitate pentru estimare sunt următoarele:
- Vehicule înmatriculate oriunde în Uniunea Europeană de minim 6 luni și cu minim 8.000 km rulați (oricare dintre cele două valori este atinsă prima).
- Vehicule înmatriculate oriunde în Uniunea Europeană de maxim 12 ani și cu maxim 200.000 km rulați (oricare dintre cele două valori este atinsă prima).
- Vehicule care nu sunt transformate/modificate.
- Vehicule care au o valoare de piață estimată conform aprecierii unui terț, furnizor de date pentru valori reziduale a companiei Renault > 2.500 euro.
- Vehicule care au o valoare de piață estimată conform aprecierii unui terț, furnizor de date pentru valori reziduale a companiei Renault < 30.000 euro.
- Aplicația nu oferă estimare pentru următoarele mărci: SAAB, LEXUS, ROVER, CHRYSLER, IVECO, MASERATI, LADA. Renault își rezervă dreptul de a completa această listă și de a actualiza acest document în funcție de mărcile excluse de la estimare prin acest website.
- Aplicația nu oferă estimare pentru vehicule de peste 3.5 tone.
(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2022)
CITEȘTE ȘI:
Comentați?