Cum se alege soluţia telematică optimă, de la testare până la interpretarea rapoartelor

Atunci când vrei să implementezi o soluţie telematică este esenţial să ai posibilitatea să o testezi pentru a înţelege impactul asupra businessului.

Un rol cheie îl joacă perioada de probă, pentru a putea construi, împreună cu furnizorul, pachetul de soluţii ideal. În general, în cele 2-3 luni de testare, transportatorul are răgazul necesar să afle cu precizie, pe baza a numeroase informaţii, ce nu funcţionează corect în afacerea sa, care sunt principalale surse generatoare de pierderi şi unde se poate interveni pentru ca balanţa să încline, în cele din urmă, în favoarea unui business “pe plus”’.

Primii parametri verificaţi în perioada de testare au în vedere modul în care şoferul exploatează maşina, consumul mediu de combustibil, aceştia fiind, de altfel, şi cei mai mari generatori de pierderi.

De asemenea, transportatorii apreciază în mod special tahograful digital, care permite descărcarea de la distanţă a datelor tahografului. Se evită astfel drumuri lungi şi inutile. Un transportator care are o flotă semnhificativă, angajată în special în curse externe, face o economie importantă prin utilizarea tahografului digital, pentru că datele acestuia pot fi descărcate oriunde s-ar afla în lume, la fiecare 28 de zile, aşa cum prevede legea.

Levente Gall„Recomandăm potenţialilor clienţi o perioadă de testare a echipamentelor pentru că aşa este cel mai simplu să înţelegi cum te ajută soluţiile telematice. De obicei, între 1-3 luni sunt suficiente pentru a-ţi face o părere argumentată, pe baza unor date concrete pe care proprietarii de afaceri în domeniul transporturilor le primesc de la echipamentele telematice”, a spus Levente Gall, director general WebEye pentru Europa Centrală şi de Est.

Un parametru esenţial pentru activitatea transportatorilor este reprezentat de timpii de condus, informaţie disponibilă în timp real în dispecerat, ceea ce le permite dispecerilor să planifice cursa într-un mod coerent.

„Se elimină astfel amenzile generate de încălcarea regulamentului european. Practic, şoferul este anunţat de către dispecerat când să se oprească pentru pauză. Creşte astfel şi siguranţa traficului, pentru că şoferii beneficiază de pauzele legale şi sunt mai puţin predispuşi să provoace accidente”, a mai spus Levente Gall.

După perioada de probă, următorul pas este finalizarea soluţiei optime şi implementarea ei.

„Este important să se ştie că fiecare client are un expert WebEye dedicat, care învaţă echipa să folosească la maximum informaţiile furnizate de sistemul telematic. Pentru aplicaţia Driving Style, de pildă, care monitorizează stilul de şofat, este necesară instruirea unui angajat, care să analizeze fiecare dosar în parte şi să ia măsurile necesare pentru corectarea eventualelor erori. Noi, la WebEye, recomandăm patronilor de flote să aplice un sistem de bonusare pentru şoferi, astfel încât să îi încurajeze să îşi ajusteze performanţa”, susţine Levente Gall.

Ar mai fi de adăugat că utilizatorii soluţiilor WebEye au acces la expertiza companiei pe toată durata contractului, iar consultanţii WebEye au o mare experienţă în generarea de economii.

În general, clienţii WebEye aleg pachetul maxim, care include Driving Style, monitorizarea consumului de combustibil, eControl, eDownload, precum şi o multitudine de rapoarte. Recent, WebEye a lansat soluţia Truck Navigator, prin care dispecerul planifică traseul optim pe calculator şi-l livrează şoferilor.

5 paşi pentru beneficii maxime

  • Stabileşte ce aşteptări ai de la soluţia telematică
  • Testeaz-o şi află care sunt sursele de pierderi
  • Fă ajustările necesare, cu ajutorul consultantului WebEye
  • Interpretează rapoartele
  • Bazează-te pe sprijinul continuu al echipei WebEye

WebEye Telematics Group se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor de telematică – şi WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 ţări europene. În 2017, grupul a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de peste 14 milioane de euro. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluţiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediţie şi logistică pentru eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor.

 

 

Adaugati comentariu