Advertisement

regim hibrid
Home Miscellanea Financiar Cum s-a schimbat motivaţia de a munci a românilor. Barometrul Up4Work

Cum s-a schimbat motivaţia de a munci a românilor. Barometrul Up4Work

La aproape un an şi jumătate de la debutul pandemiei, motivaţia de a munci a românilor s-a schimbat fundamental, arată rezultatele studiului „Barometrul Up4Work”.

Astfel, în topul celor mai importante caracteristici pentru un loc de muncă bun, conform angajaţilor români, se regăsesc:

  • siguranţa la job (75%),
  • echilibrul muncă – timp liber (67%)
  • munca relevantă, cu sens (52%).

Salariul sau beneficiile extrasalariale sunt importante pentru mai mult de 40% dintre români.

Pe de altă parte, 35% dintre români nu se simt în siguranţă la locul de muncă, unul din trei se află într-un maraton de conferinţe, iar 33% se simt epuizaţi, mai arată rezultatele studiului.

De asemenea, una din cinci persoane a afirmat că a întâmpinat greutăţi în a lucra de acasă şi a fi părinte, în acelaşi timp.

„Modul în care muncim s-a schimbat fundamental în ultimii ani, iar contextul pandemic a avut o contribuţie în acest sens. Astfel, e important să înţelegem că un loc de muncă pe care te poţi baza şi unde poţi lucra în siguranţă a devenit o valoare fundamentală pentru angajaţii români, care pun din ce în ce mai mult accent
pe echilibrul muncă-timp liber, ceea ce arată că românii nu mai sunt dispuşi să accepte stresul precum în trecut. Faptul că mai bine de jumătate dintre români caută un loc de muncă relevant, cu sens şi că mai bine de jumătate (59%) ar munci şi dacă ar avea suficienţi bani să se întreţină arată că forţa de muncă în România devine din ce în ce mai sofisticată şi că angajaţii români caută un serviciu care să le ofere inclusiv satisfacţii non-materiale”, a explicat sociologul Barbu Mateescu.

Barometrul Up4Work, realizat de Up România în iunie 2021, mai semnalează că angajaţii care au lucrat de acasă nu au mai pierdut timp în trafic, însă o parte dintre ei au folosit timpul câştigat pentru a-şi îndeplini sarcinile zilnice. 57% au lucrat între 6 şi 10 ore online, în timp ce unul din 10 români a folosit tehnologia pentru a lucra mai mult de 10 ore pe zi.

În procesul de adaptare la lucrul de acasă, angajaţii s-au lovit de unele obstacole cum ar fi:

  • lipsa unui spaţiu adecvat (27%),
  • diverse întreruperi cauzate de sarcini domestice (23%)
  • lipsa tehnologiei sau a echipamentului pentru a-şi desfăşura activitatea (17%).

În plus, detaşarea faţă de responsabilităţile zilnice nu a fost posibilă pentru o treime dintre românii care nu au fost în concediu.

Barometrul Up4Work a fost realizat în perioada 3 – 10 iunie pe platforma online iVOX, iar la acesta au participat 1.362 de respondenţi. Metodologia folosită pentru culegerea datelor a fost CAWI (interviuri asistate online), iar eşantionul este reprezentativ pentru populaţia României care utilizează internet, 18+ ani, din mediul urban.

Grupul Up este un grup internaţional, prezent în peste 30 de ţări.

 

CITEȘTE ȘI:

Chinezii de la Envision construiesc o fabrică de baterii pentru Renault, în Franța

Transfăgărăşanul s-a redeschis circulaţiei rutiere pe traseul Piscul Negru – Bâlea Cascadă

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...