Cum protejezi vopseaua mașinii


Vă dați seama câtor factori trebuie să reziste lacul? Păi ploaie, zăpadă, soluții antiderapante, soare, pietriș, insecte, alcool și alți compuși chimici din lichidul pentru parbriz…și probabil ocazional cheia unui trecător prietenos. Pentru a nu ceda, lacul are nevoie de ajutor. Există câțiva pași prin care-l putem încuraja:
– Spălați mașina în mod regulat. Cât de des? Nu există o rețetă. Depinde de cât de prăfuită e zona, de vremea de afară sau, altfel spus, de cât de repede se murdărește mașina. În principal, o mașină trebuie spălată săptămânal. Spălările prea dese mătuiesc lacul, în timp ce a o spăla prea rar crește riscul zgărieturilor pricinuite de murdărie. Dacă temperaturile sunt negative, alegeți o spălătorie unde mașina este uscată cu aer cald! Altfel, riscați să nu-i mai deschideți ușile în dimineața următoare, din cauza apei înghețate. A, și iarna spălați-o mai rar, la fiecare 3 săptămâni.
– După fiecare spălare, aplicați-i un strat de ceară. Toate spălătoriile auto au această opțiune (iar unele au inclusă ceruirea în pachetul de bază). Ceara de caroserie creează un strat care protejează lacul împotriva tuturor factorilor enumerați mai sus (chiar și unor zgârieturi intenționate, dacă ”binevoitorul” e timid). Atenție, însă: ceara lichidă pe care-o aplică spălătoriile este mai puțin rezistentă decât ceara din comerț.
Ocazional, după spălare, aplicați-i manual o ceară-pastă care asigură o protecție de cel puțin o lună. Atenție însă la ce ceară alegeți: wax conține doar ceară protectoare, fără substanțe abrazive. Sealant este un wax sintetic mai rezistent, al carui efect poate dura 2-3 luni. Polish conține particule abrazive fine, care îndepărtează un mic strat de lac. În sfârșit, glaze este un ulei care umple zgârieturile superficiale și care, în principiu, nu conține particule abrazive. Puteți găsi, de asemenea, produse care să conțină combinații de astfel de substanțe.
– Dacă mașina este nouă, puteți să-i aplicați o folie transparentă. Știu, nu e ieftin. O colantare completă cu folie transparentă poate ajunge și la 2.000 de lei. Însă nu mai este nevoie să enumerăm beneficiile. Practic, între lacul de pe vopseaua mașinii și factorii nocivi se află o barieră fizică.
– Dacă mașina e zgâriată. Dacă lacul s-a zgâriat, există trei posibilități. Fie au apărut ”pânze de păianjen” pe suprafața lacului (sar în ochi în lumina soarelui, cu cât nuanța vopselei este mai închisă), care pot fi ușor înlăturate folosind un polish fin, urmat de o ceară solidă. Fie ați descoperit o zgârietură accidentală, caz în care, dacă nu ”agață” unghia, înseamnă că este una superficială, deci poate fi îndepărtată cu o soluție abrazivă. Dacă, însă, zgârietura ”agață” unghia, atunci nu mai puteți face nimic cu resurse de amator.