Advertisement

şoferi
Home Administrare flote Fiscalitate Cum îi falimentează ANAF pe transportatori? Impozitează retroactiv diurna neimpozabilă a şoferilor

Cum îi falimentează ANAF pe transportatori? Impozitează retroactiv diurna neimpozabilă a şoferilor

Transportatorii rutieri consideră abuzivă măsura prin care sumele plătite ca diurnă şoferilor sunt reîncadrate ca venituri salariale şi implicit impozitate, afirmând că vor trebui să plătească retroactiv circa 6 miliarde de euro, ceea ce i-ar duce imediat la faliment.

„Orice firmă de transport, dacă este verificată, i se va aplica această măsură. Înseamnă că firmele de transport trebuie să plătească în urma încadrării diurnei ca venit salarial 10.000 de euro pe vehicul pe an pentru diurna acordată pe internaţional şi circa 9.000 de lei pe vehicul pe an pentru cei care au dat diurnă pe intern. În orice variantă, sumele sunt uriaşe.

Înseamnă pentru cinci ani aproximativ 6 miliarde de euro. Nu înseamnă că dacă s-ar pune în practică aceste impuneri, s-ar şi colecta aceşti bani”, a declarat într-o conferinţă de presă Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), citat de Mediafax.

soferPotrivit transportatorilor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a desfăşurat în ultima perioadă mai multe controale la firmele de transport rutier din Prahova şi Braşov, în urma cărora au fost recalificate retroactiv sumele acordate şoferilor cu titlu de diurnă neimpozabilă drept venituri de natură salarială. Prin urmare, inspectorii fiscali au calculat impozit pe veniturile din salarii, contribuţii sociale şi accesorii la toate aceste sume.

În situaţia în care aceste măsuri anticipează o abordare generală a organelor fiscale faţă de tratamentul diurnei acordate şoferilor angajaţi de societăţile de transporturi, consecinţele sunt grave. (…)Este o nervozitate foarte mare în rândul transportatorilor. Se pune problema de a supravieţuirii. Vom falimenta în termen scurt, iar dacă măsura se aplică retroactiv vom intra în faliment imediat”, au explicat reprezentanţii transportatorilor.

Răspunsul ANAF

ANAF a anunţat, în timp ce conferinţa transportatorilor era în desfăşurare, că a dispus marţi suspendarea tuturor inspecţiilor fiscale la societăţile comerciale care desfăşoară activităţi de transporturi, până la clarificarea aspectelor de natură fiscală privind modul de impozitare a diurnelor acordate şoferilor.

În cursul anului 2014, organele de inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală au demarat verificări pe linia prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale, care se manifestă în domeniul muncii nedeclarate şi subdeclarate, în cadrul unui proiect pilot vizând creşterea conformării fiscale în domeniul impozitului pe salarii şi contribuţiilor sociale. În cadrul proiectului pilot au fost iniţiate inspecţii fiscale şi la societăţi comerciale care desfăşoară activităţi de transporturi, urmare cărora a rezultat necesitatea clarificării tratamentului fiscal al diurnei acordate şoferilor care desfăşoară astfel de activităţi”, se arată într-un comunicat al ANAF.

Transportatorii ameninţă cu proteste

Dinescu consideră că anunţul ANAF este un semnal bun şi că arată că există deschidere la dialog.

„Este practic o reinterpretare a  regulilor jocului. Lumea este îngrijorată, iar acţiunile noastre din ultimele zile sunt o reacţie naturală la o asemenea măsură care ar afecta toate cele 30.000 de firme de transport. Sper să se ajungă la o înţelegere pentru a menţine competitivitatea sectorului rutier în Europa”, a adăugat Dinescu.

Transportatorii au adăugat că în cazul în care ANAF va continua încadrarea diurnelor ca venituri salariale impozabile, s-ar putea ajunge şi la acţiuni de protest.

„Nu există niciun motiv legitim pentru care ANAF să revină principiilor şi legislaţiei aplicată în ultimii 19 ani, care nu au încadrat niciodată diurna ca drepturi salariale şi nu au impozitat-o. Transportatorii au demonstrat că se pot mobiliza împotriva abuzurilor”, au mai spus transportatorii.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...

companie
Fiscalitate

Germania va acorda, până în 2028, noi facilități pentru mașinile electrice de companie

Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja...

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...