Primii patru kilometri din Varianta de Ocolire Satu Mare, cuprinși între km 9+600 (intersecție cu DN 19) – km 13+600 (intersecție cu DN 19A), au fost deschiși traficului rutier la finalul săptămânii trecute, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Prefectura spera ca măcar această porțiune din VO Satu Mare să fie finalizată în 2020.
Valoarea totală a proiectului VO Satu Mare este de 304,79 milioane de lei (fără TVA).
”Acest sector din varianta ocolitoare, are o importantă deosebită cu precădere din perspectiva devierii traficului ce străbătea municipiul Satu Mare pe ruta Petea (frontiera cu Ungaria) – Oradea. Astfel, camioanele de mare tonaj, nu vor mai traversa orașul, totodată, locuitorii vor avea o rută alternativă pentru a evita aglomerația urbană. Profit de acest moment, să mulțumesc tuturor autorităților locale pentru sprijin și implicare în rezolvarea problemelor apărute pe perioada de execuție a acestui proiect”, a declarat Cristian Pistol, director general CNAIR.
Lucrările pe VO Satu Mare, începute de 4 ani
Ordinul de începere pentru lucrările la Varianta Ocolitoare Satu Mare a fost emis în luna mai 2017.
Constructorul, Asocierea Itinera-Colinni Lavori-Viadesign, avea iniţial la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, dar termenul a fost extins până în luna septembrie 2020.
“Cu toate că lucrările se desfăşoară conform graficului stabilit, în special execuţia lucrărilor complexe de la pasajele denivelate şi podul peste râul Someş, prefectul consideră că această perioadă este prielnică pentru o mobilizare mai bună, existând atât frontul de lucru, cât şi resurse disponibile. Prefectul şi directorul regional au solicitat constructorului un grafic de lucrări accelerat pentru a se asigura că până la toamnă va fi dat în exploatare cel puţin tronsonul care leagă, prin noul pod peste râul Someş, DN 19 Satu Mare – Carei de DN 19A Satu Mare – Petea, respectiv până la data de 23 iunie 2021 întreaga lucrare va fi finalizată”, spuneau anul trecut reprezentanţii Prefecturii.
Pe șoseaua de centură, care va avea o lungime de 19,54 km, se vor construi 10 poduri şi pasaje şi 4 noduri rutiere, dintre care unul suspendat.
În luna mai 2020, constructorul VO Satu Mare a primit solicitări din partea Prefecturii pentru a accelera lucrările, astfel încât o porţiune din investiţie să fie deschisă în toamna acelui an, iar întregul obiectiv să fie finalizat în data de 23 iunie 2021.
VO Satu Mare face parte din proiectul şoselei rapide Someş Expres (380 km), care va fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu.
CITEȘTE ȘI:
Mașini rare sunt scoase la licitație în București
Autoritatea Navală Română își reînnoiește flota cu 13 jeepuri, dintre care două electrice hibride
Comentați?