General Motors, Audi şi Jaguar Land Rover au oprit temporar vânzările de maşini în Rusia, decizia de a lua o pauză fiind cel mai bun mod, în viziunea celor trei constructori auto, de a face faţă prăbuşirii rublei.
Producătorii se confruntă, din iunie, cu o depreciere a monedei ruseşti de peste 40%, traversând cea mai mare criză financiară din Rusia, din 1998.
În ultimele săptămâni, ruşii au luat cu asalt dealerii de maşini pentru a-şi converti economiile în ceva tangibil, scrie Bloomberg. Acesta a fost însă doar un avantaj temporar pentru industria auto, pentru că deprecierea rublei a erodat profiturile producătorilor de vehicule.
General Motors a suspendat vânzările către dealeri încă din 16
decembrie, pentru „a gestiona riscul de afaceri” determinat de volatilitatea monedei locale. GM, care nu a stabilit o dată pentru reluarea livrările en-gros, va furniza doar autovehicule Chevrolet, Opel şi Cadillac, maşini care deja au fost achiziţionate la un preţ prestabilit.
Jaguar Land Rover a anunţat că va opri vânzările până în data de 19 decembrie, tot din cauza situaţiei economice actuale.
Audi a oprit, de asemenea, vânzările în Rusia pe 16 decembrie. Filiala
Volkswagen Group va reporni după ce va fi stabilită, într-un viitor apropiat, o nouă listă de preţuri, a declarat Alexei Kozhukhov, un purtător de cuvânt al Audi. Totodată, producţia fabricii din Kaluga va fi oprită între 22 decembrie şi 12 ianuarie, însă decizia în acest caz este una normală, determinată de vacanţa de Sărbători.
Volkswagen a anunţat că va continua să vândă maşini în Rusia, dar va urmări cu îngrijorare evoluţia pieţei.
BMW poate pierde venituri de 150 mil. euro
BMW, unul dintre puţinii producători auto care a făcut cunoscută expunerea pe rublă, ar putea înregistra o pierdere de venituri în trimestrul IV de aproximativ 100 – 150 milioane de euro în cazul în care rubla pierde jumătate din valoarea sa, au arătat analiştii citaţi de Bloomberg. Potrivit acestora, Daimler, Volkswagen, Renault şiHyundai Motor se confruntă probabil cu un impact şi mai mare.
Pentru a reduce riscurile legate de Rusia, BMW a început încă din vară un proces de realocare a autoturismelor către pieţe mai atractive, a declarat Nikolai Glies, un purtător de cuvânt al BMW.
Cel mai mare producător mondial de maşini de lux a vândute doar 33.465 autovehicule BMW şi Mini în Rusia până în luna noiembrie, înregistrând o scădere de 17% faţă de anul trecut.
La nivelul întregii pieţe auto ruseşti, vânzările s-au redus cu 12% în primele 11 luni din 2014.
Comentați?