Advertisement

carantină
Home Transporturi Creşte costul excursiilor la Paris din 2017. Ce vor păţi operatorii de autocare

Creşte costul excursiilor la Paris din 2017. Ce vor păţi operatorii de autocare

Primăria Parisului a anunţat deja că, din 2017, va scumpi semnificativ tarifele de parcare pentru autocare (permisele Pass Autocar) şi intenţionează să interzică toate vehiculele pe motorină din 2020. Operatorii de autocare europeni, inclusiv cei din România, sunt revoltaţi şi ameninţă să blocheze Capitala Franţei.

Aplicabile începând cu 2 ianuarie 2017, noile rate tarifare generează o creştere semnificativă a costului de parcare, care poate ajunge până la 60% în raport cu tarifele în vigoare pe semestrul II din 2016.

Pe de altă parte, reducerile tarifare anunţate de Primăria Parisului pentru vehiculele cel mai puţin poluante (Euro 5 şi 6) sunt mult mai moderate şi chiar discriminatorii. Acestea nu vor depăşi 18% şi vor fi aplicate doar abonaţilor Pass, iar de acestea nu vor beneficia companiile care merg ocazional la Paris, chiar dacă vehiculele lor îndeplinesc cele mai ridicate standarde de emisii.

“Această creştere substanţială, care intervine într-un context economic deosebit de dificil, va agrava declinul turismului în Paris. Prin publicarea tarifelor aplicabile pentru autocare conforme cu un standard care este inexistent încă astăzi (Euro 7), Primăria Paris demonstrează încă o dată cea mai profundă ignoranţă faţă de sectorul autocarelor. Primăria Parisului îşi arogă capacitatea de a crea standarde Euro, care este numai de competenţa Uniunii Europene. Prin impunerea unui standard care nu există, Primăria Parisului afectează libertatea antreprenorială”, avertizează reprezentanţii Federaţiei Naţionale de Transport de Pasageri din Franţa.

Întrebată cu privire la acest subiect, reprezentanţii Primăriei Parisului au precizat că standardul Euro 7 a fost indicat pentru a contura, în avans faţă de reglementările vigoare, norma care va include autocarele electrice sau cele care funcţionează cu GNV (gaz natural pentru vehicule) şi GNL (gaz natural lichefiat).

Transportatorii francezi contrazic, însă, argumentele edililor parizieni şi spun că noile tehnologii vor corespunde în viitor tot normei Euro 6.

“Reamintim că numai 11 staţii de alimentare cu gaz pentru vehicule comerciale vor fi operaţionale pe teritoriul Franţei până în 2020, pentru cele 1000 de autocare care circulă în fiecare zi în Paris. Pe de altă parte, motorizările alternative nu permit astăzi parcurgerea distanţelor necesare pentru a călători la Paris, în cazul operatorilor de autocare provenind din provincie sau din străinătate. Aceste măsuri succesive sugerează că autocarul este singurul responsabil pentru poluarea pariziană, deşi aceasta reprezintă doar 0,3% din traficul rutier”, subliniază reprezentanţii FNTV.

În opinia lor, deciziile vor avea până la urmă rezultate contrare obiectivelor. Confruntate cu aceste tarife absurde, companiile nu vor avea altă posibilitate decât să circule prin Paris, mai degrabă decât să plătească pentru parcare, contribuind astfel la creşterea impactului asupra mediului şi în mod corespunzător la reducerea calităţii vieţii parizienilor. De mai multe luni, profesioniştii în transportul cu autocare au încercat să se facă auziţi de reprezentanţii aleşi ai Parisului, dând dovadă de răbdare în ciuda contextului şi acceptând dialogul în căutarea consensului.

Federaţia Naţională de Transport de Pasageri (FNTV) a adresat un ultimatum Primăriei Parisului, solicitându-i să îşi respecte angajamentele privind vehiculele Euro 5 şi 6, care să poată continua să circule după 2020 şi să renunţe la creşterile tarifare aberante. În caz contrar, întreprinderile de transport cu autocarul franceze şi europene vor fi obligate să întreprindă acţiuni de mobilizare la scară largă.

La acest demers au aderat: UNTRR – Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România; AEBTRI – Asociaţia Întreprinderilor de transport rutier internaţional din Bulgaria; ANAV – Asociaţia Italiană a transportului de pasageri; BDO -Asociaţia Federală Germană a operatorilor de autobuze şi autocare; FBAA – Federaţia belgiană a operatorilor de transport cu autobuzul şi autocarul şi a operatorilor de turism; CPT – Confederaţia de transport persoane din Marea Britanie; KNV – Federaţia Olandeză de Transport – Întreprinderile de turism; OFAE – Federaţia Elenă a Transporturilor Rutiere; WKO – Camera Economică din Austria – Secţia de transport.

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 4,6% în primele 5 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

motorină
CarburanţiTransporturi

Pentru transportatori, subvenția destinată accizei la motorină crește la 20 de bani/litru

În ședința de Executivului de miercuri, a fost aprobată Hotărârea de Guvern...

Arabia Saudită
Transporturi

România a semnat cu Arabia Saudită un Memorandum de Înţelegere pentru dezvoltarea transportului intermodal

România a semnat, luni, un Memorandum de Înţelegere cu Arabia Saudită pentru...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...