COTAR denunţă practici abuzive pe piaţa RCA

Tarifele percepute pentru autoturismul de schimb oferit păgubitului RCA de către unităţile service sunt mult mai mari decât cele ale companiilor de închirieri auto, afirmă Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.



Acesta susţine existenţa unor derapaje în ceea ce priveşte aplicarea legii, venite din partea unor instituţii cum sunt unităţile service reparatoare, derapaje care au ca efect crearea unei presiuni suplimentare asupra preţurilor la tarifele RCA, în detrimentul intereselor consumatorului de asigurări, arată un comunicat al
confederaţiei transportatorilor.

„Concret, avem în vedere aplicarea abuzivă a art. 25 din Norma 20/2017, care stabileşte obligaţia asiguratorilor de a oferi păgubiţilor RCA, doar la solicitarea acestora. În baza acestei legi, ar trebui să fie oferită o maşină la schimb, pe perioada reparaţiei autoturismului de către unitatea service. În fapt, autoturismul de schimb este oferit clientului de unităţile service sau cele partenere (sau din acelaşi grup cu acestea), la tarife care depăşesc cu mult tarifele normale ale firmelor rent-a-car”, explică Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

COTAR oferă exemplul unui autoturism oferit la schimb în Bucureşti unui păgubit RCA care a fost tarifat de unitatea service cu suma de 850 lei/zi, aproximativ 180 euro, în condiţiile în care atât în România, cât şi în alte ţări europene, preţul unei zile de închiriere pentru un autoturism obişnuit se încadrează în marja 25-50 Euro.

Un alt exemplu poate fi dat de comparaţia dintre tariful exemplificat mai sus şi preţul perceput de companiile de taximetre (în medie 1,75 lei/km în Bucureşti). Astfel, rezultă că suma plătită pentru o zi de închiriere a unei maşini (850 lei) poate fi folosită de client pentru a se deplasa zilnic folosind taxiul, circa 485 km, în regim urban, ceea ce este cu mult peste necesarul unui om într-o zi normală sau chiar cu o activitate peste medie.

„Considerăm că toate aceste practici anticoncurenţiale ar trebui să intre în atenţia Consiliului Concurenţei, pentru a se putea evita o situaţie explozivă, în urma căreia să asistăm la creşteri mari de tarife RCA şi la o destabilizare potenţială a pieţei asigurărilor, cu implicaţii negative pentru cele şapte milioane de consumatori RCA. Consiliul Concurenţei, prin natura activităţii sale, trebuie să se ocupe şi de concurenţa neloială de pe piaţa de transport, fără a copia, însă, din discursurile noastre precedente, fără a veni cu recomandări pentru piaţa RCA, aşa cum o face în ultima vreme”, conchide preşedintele COTAR.

 

Adaugati comentariu