Advertisement
COTAR
Home Transporturi COTAR: Autoritatea Rutieră Română inventează posturi pentru oamenii partidelor

COTAR: Autoritatea Rutieră Română inventează posturi pentru oamenii partidelor

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a solicitat Ministerului Transporturilor să desecretizeze numele de pe lista de candidaţi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de la Autoritatea Rutieră Română (ARR).

COTAR apreciază că folosirea regulamentului GDPR pentru secretizarea listei de candidaţi este un truc juridic care încalcă legislaţia privind dreptul persoanelor la informaţii de interes public şi subliniază contextul existenţei acuzaţiilor referitoare la introducerea în această instituţie a oamenilor partidelor de la guvernare.

„În baza Legii 544/2001 privind Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, COTAR a cerut MT să precizeze dacă 28 dintre cele 31 de persoane care au ocupat posturi în cadrul ARR prin delegare se află acum pe lista celor care s-au înscris şi urmează să susţină examenul pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul ARR, la concursul care va avea loc în data de 27 iulie 2021”, menţionează reprezentanții COTAR.

Aceștia acuză juriştii Ministerului Transporturilor că au încercat să ascundă identitatea candidaţilor din ARR folosindu-se de prevederile GDPR şi le solicită acestor jurişti să respecte legea transparenţei.

„Regulamentul GDPR nu se aplică în cazul suspiciunilor rezonabile de încercare de fraudare a acestor concursuri pentru ocuparea unor funcţii publice, în instituţiile statului. Astfel încât codificarea (secretizarea) candidaţilor care au avut iniţial posturi ocupate în cadrul aceleiaşi instituţii din subordinea Ministerului Transporturilor, prin delegare, nu face obiectul GDPR, în acest caz”, se precizează COTAR.

Organizaţia patronală a transportatorilor susţine că poate demonstra că toţi candidaţii ale căror nume nu apar pe lista publicată pe site-ul ARR au fost într-un adevărat pelerinaj la directorul general al Autorităţii Rutiere Române, „timp de o săptămână, lucru ce poate fi demonstrat cu ajutorul înregistrărilor de pe camerele video care monitorizează permanent activitatea din cadrul instituţiei. Se poate verifica şi dacă cei 31 de foşti angajaţi prin detaşare au fost înregistraţi la intrarea în minister, la ce dată şi la ce oră, precum şi cu ce destinaţie. Conducerea ARR ar trebui să răspundă mai multor întrebări în legătură cu prezenţa acestor candidaţi în biroul directorului general, în săptămâna care precede concursul pentru ocuparea posturilor inventate recent pentru absorbţia personalului rămas fără loc de muncă în partidele de la guvernare”, potrivit COTAR.

Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, consideră că organizarea concursului din ARR pentru experţi a fost modificată cu scopul angajării în instituţie a unor oameni ai partidelor.

„COTAR înţelege nevoia de reducere a şomajului de partid, mai ales în această perioadă dificilă, însă nu înţelegem bătaia de joc la adresa românilor care plătesc taxe şi impozite pentru salariile unor oameni ai partidelor. Au rămas pe dinafară, după încetarea detaşărilor, 31 de oameni ai partidelor şi s-a găsit repede soluţia repunerii lor pe funcţii, prin organizarea unui concurs. S-a profitat de o aprobare de organizare a concursului pentru experţi, din 2019, iar peste cele 84 de posturi de care este nevoie în ARR s-au adăugat şi cele ale oamenilor de partid care nu au nicio legătură profesională cu activitatea din această instituţie. Am trimis lista de nume şi judeţele de reşedinţă ale candidaţilor plecaţi din ARR luna trecută, când le-a fost încetată detaşarea, pentru a ne confirma Ministerul Transporturilor că sunt exact numele care lipsesc de pe lista de candidaţi, fiind codificate, conform GDPR. Aşteptăm cu interes răspunsul, în baza Legii 544/2011”, a afirmat Vasile Ştefănescu.

COTAR susţine că ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, „a reuşit să complice situaţia candidaţilor pentru care s-au inventat 31 de posturi suplimentare, solicitând formularea subictelor cu ajutorul unui soft special, astfel încât candidaţii să nu poată primi înainte de concurs întrebările şi răspunsurile”.

Cu toate acestea, chiar dacă cei 31 de candidaţi nu vor reuşi să ia examenul, COTAR solicită Ministerului Transporturilor să explice cum a fost posibilă prezenţa acestora în biroul directorului general al ARR, înainte de concurs, simultan cu dispariţia lor de pe listele de candidaţi, prin secretizare, şi cine a permis folosirea GDPR în această situaţie care presupune că informaţia este de interes public, se precizează în comunicatul COTAR.

 

CITEȘTE ȘI:

Germania subvenționează cu 507,5 mil. euro achiziția de vehicule comerciale ecologice

CNAIR solicită fonduri europene pentru documentația tehnică a șoselei Craiova-Lugoj

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

navele de croazieră
Transporturi

Navele de croazieră de lux ale Europei emit oxizi de sulf ca 1 miliard de autovehicule. Studiu T&E

Poluarea produsă de navele de croazieră în jurul porturilor a depășit cu...

centru logistic regional
Transporturi

România, un potențial centru logistic regional. Opinie Gebrüder Weiss

Potrivit Gebrüder Weiss, România are potențial de a deveni un centru logistic...

trenul metropolitan
Transporturi

Trenul metropolitan din regiunea București – Ilfov va fi extins spre Scroviștea și Fundulea

Trenul metropolitan, care circulă în prezent doar pe ruta Gara de Nord...

trenuri electrice
Transporturi

România primește peste 52 mil. euro pentru achiziționarea a 37 de trenuri electrice

Peste 52 de milioane euro din Fondul european de dezvoltare regională vor...