coronavirus
Home Miscellanea Financiar CORONAVIRUS. Românii, mai îngrijoraţi de starea lor financiară, decât de sănătate

CORONAVIRUS. Românii, mai îngrijoraţi de starea lor financiară, decât de sănătate

Aproape jumătate (46%) dintre participanţii la un sondaj privind consecinţele pandemiei de coronavirus se declară îngrijoraţi de starea lor financiară, arată un studiu realizat de Unlock Research.

Potrivit sondajului, 70% dintre români spun că viaţa lor s-a schimbat total sau parţial ca urmare a pandemiei de coronavirus, iar principalele lor griji ţin de finanţele personale (46%), sănătate (40%) şi sănătate mentală (28%).

Jumătate dintre cei intervievaţi spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul.

Totodată, circa 81% dintre cei chestionaţi declară că au ieşit mai rar din casă în ultima săptămână, iar atunci când au ieşit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă şi 23% la biserică.

Conform sondajului, prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafeţe şi corp (43%), produse de curăţenie şi îngrijire a casei (28%), legumele şi fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) şi conservele (20%).

„Acesta este primul nostru studiu care vorbeşte despre impactul comportamental şi emoţional al unei situaţii de criză globală cum este pandemia COVID 19. (…) Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate şi veşti bune, veşti care ne dau încredere că o să iasă şi ceva bun din toată povestea asta, deşi românii sunt încă în stare de şoc şi nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacţiunii inter umane şi aici 51% cred că va creşte calitatea relaţiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români consideră că această experienţă va duce la creşterea empatiei”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.

Potrivit sondajului, românii au apelat la vizionarea de filme (62%), forţaţi să petreacă mai mult timp în casă, la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) şi la reciclat deşeuri (47%). În ceea ce priveşte modul în care se informează despre situaţia din ţară 85% aleg televizorul şi 60% presa online. Totodată, Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).

„Deşi viaţa lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viaţă. Din păcate românii nu au încredere în concetăţenii lor că vor respecta regulile şi le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală şi anume faptul că românul este obişnuit cu greul şi cu stările imprevizibile”, susţin reprezentanţii Unlock Research.

Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eşantion de 628 de repondenţi, urban mare şi mediu.

 

CITEŞTE ŞI:

Pasajul Domneşti, construit în proporţie de …1,96%

CORONAVIRUS. 15 trenuri de noapte vor fi suspendate temporar

Cod galben şi portocaliu în Oltenia, vestul Munteniei, sudul Banatului şi Carpaţii Meridionali

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 6,5% în primele 2 lunidin 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 6,5% în primele 2...

Stellantis
Financiar

Topul constructorilor auto în funcție de marjele operaționale: Porsche a devansat Stellantis și Mercedes-Benz

Așteptată de toți analiștii, publicarea rezultatelor financiare ale producătorilor de automobile relevă...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Creștere de 8,6% pentru exporturile de mijloace de transport în 2023

Exporturile de mașini și echipamente pentru transport au crescut, în 2023, cu...

emiterea rovinietelor
Financiar

Emiterea rovinietelor şi peajelor prin serviciul SMS al RCS & RDS se suspendă din 5 februarie

Emiterea rovinietelor şi peajelor prin intermediul serviciului de mesaje scurte (SMS) al...